Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pellemobil
#1202986
Hej, har integrerade bälteskuddar i en V70 idag, och har precis beställt en V90 R-design
Är lite kluven ang bälteskuddarna, barnen är nu 5 & 8år.
Idag sitter de oftast i ”riktiga” barnstolar med skydd runt om, de integrerade kuddarna används bara vid nödfall eller tillfälligt (för 8åringen). Vet att man förlorar sitsvärmen om man väljer de integrerade kuddarna, men hur är det med övriga kvaliteten/komforten, är den bättre i originalsätet om man jämför dem?
På ”bygg din bil” ser det ut som att det är läder när man väljer de integrerade kuddarna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Camelen
#1202992
Vi har en V90CC med intergrerade kuddar, tycker det fungerar kanon. Du kan höja i två steg och jag tycker inte man sitter sämre än i "vanliga" baksätet. Tycker dom lyckats bättre i V90 än i V70. Vi har en 6 åring och en 7 åring som sitter där +massa kompisar. Vi har helskinn som är mycket smidigt när man har barn som kladdar.
#1202993
Pellemobil skrev:Hej, har integrerade bälteskuddar i en V70 idag, och har precis beställt en V90 R-design Bild
Är lite kluven ang bälteskuddarna, barnen är nu 5 & 8år.
Idag sitter de oftast i ”riktiga” barnstolar med skydd runt om, de integrerade kuddarna används bara vid nödfall eller tillfälligt (för 8åringen). Vet att man förlorar sitsvärmen om man väljer de integrerade kuddarna, men hur är det med övriga kvaliteten/komforten, är den bättre i originalsätet om man jämför dem?
På ”bygg din bil” ser det ut som att det är läder när man väljer de integrerade kuddarna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi velade lite kort också men slutade med att vi inte hoppade på då hon fortfarande bara är liten så kommer ändå sitta i en annan stol största delen av bilens resterande beräknade livslängd i vår ägo.
Jag skulle nog i ditt fall fundera lite samma: Hur länge skall du ha bilen?
Fem år? Tio år?
När börjar de använda en vanlig bälteskudde, utan sidostöd?
Kommer det att ske under livslängden och i så fall under lång tid eller bara något år?
Pris/Prestande med andra ord.

Jag har aldrig provat men läste någonstans där någon tyckte att de var bekväma (enligt dennes ungar då).
Användarvisningsbild
av SvenB
#1203048
Jag har ingen synpunkt på om du skall ha integrerade, eller ej. Det kan du bara avgöra själv. Jag har haft det på några V70, och några säten som ska jämställas med parkbänkar var det inte. Däremot saknade sätet värme.
#1203063
Jag har kudden, sitter lika skönt som vuxen och nån utseendemässig blunder är det inte.
Missat värmen i sätet gör inget, tycker nya volvosarna blir riktigt varma och sköna snabbt som attans!
Jag har barn som är 11, 6, 4 och 8veckor 6&4 sitter där kortare sträckor som till träningarna osv
Jag har också köpt till sätesöverdraget till den stolen, kan jag starkt rekommendera!
Användarvisningsbild
av SvenB
#1203116
SundanceKid skrev:Det ser lite ut som galon på byggsidan.
Ser ut som "Autocorrect" spelat dig ett spratt :lol: :D
Användarvisningsbild
av Fisch
#1203186
Jag har beställt en V90CC med de integrerade barnkuddarna. Resonerar att de kommer till användning för hämta/lämna dagis och skola, träningar, affären och andra kortare ärenden. Vid längre resor så har jag tänkt att vi använder deras barnstolar, så de får mer stöd för överkroppen och huvudet. Barnen är 4 & 6 år gamla. Sätesvärmaren kommer nog inte saknas, VOC håller bilen varm eller åtminstone ljummen när det är dags att åka.
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]