Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1202006
Kör själv Telia Sense i min V70 (har ej VoC) og får 20GB i månaden för 99. Någon som vet om det funkar att köra Telia Sense och VoC samtidigt? Har beställt XC60 med VoC.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1202035
Jag har tvillingkort till mobilen som har 40gb. Kör Spotify ett par timmar i veckan.. Ibland lite surf med YouTube, SVT play eller viaplay.

SVT play tar ca 1.2gb/timmen om man kör högsta kvalitén.

Hemma kör jag 4g-abb än så länge. Ska få fiber nu vilken månad som helst.. Vilket är i sista stund då det ABB jag har hos bresbandsbolaget stängs av 1a Dec! Dom slutar med mobila bredband, och det finns inget alternativ för mig där då jag gör sv med 200-250gb per månad på det 4g-abbet. 199kr per månad betalar jag för det... Dom tyckte att jag kunde gå över på Telenors 40gb/månad..för 249kr per månad.. Hm.. Skulle behöva minst 5st sånna då... :/
#1203426
Ok nu har jag kört en del med wifi i bilen, men förbrukningen av data stämmer inte helt. I bilen står det att jag har använt 8GB hittils, mens Telia säger 5GB. Nån som vet varför det är så? Räknar bilen fel eller räknar den med nån förbrukning som inte går via mitt sim kort?
#1203483
barcusmrandt skrev:Ok nu har jag kört en del med wifi i bilen, men förbrukningen av data stämmer inte helt. I bilen står det att jag har använt 8GB hittils, mens Telia säger 5GB. Nån som vet varför det är så? Räknar bilen fel eller räknar den med nån förbrukning som inte går via mitt sim kort?
Telia kanske räknar data. Bilen kanske räknar paket (med overhead med mera).
#1203502
Kan ju vara så att om man använder bilen som en accesspunkt och någon eller några exvis surfar på sociala
medier, så bjuder ju Telia på den trafiken, för din bil gör det detsamma, allt är surf och räknas.
Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Anders And (Danske Kalle Anka)

Rekommendation Generator V50 2.0 D

Ett tips, kolla att nuvarande generator är 15[…]