Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
#1201914
Hur har ni gjort det med sim-kort/wifi i bilen? Jag vill gärna ha wifi för att kunna köra appar (främst spotify) osv och för att ungarna ska ha nåt att göra i baksätet. Men problemet är att jag har jobbtelefon och får inte tvillingkort till det. Är det bara att skaffa ett eget abbonnement till bilen då så man får ett sim kort, eller hur har ni gjort?
Användarvisningsbild
av thread
#1201931
barcusmrandt skrev:Tack. Bor i Norge dock - här finns inga specialerbjudanden för nåt :D Nån ide om hur mycket data som behövs? snackar vi 5 eller 50 lixom?
Hur långt är ett snöre? :)
Om ungarna streamar YouTube i baksätet så går det en del data... Spotify tar en del med beroende på vilken kvalitet man väljer.
#1201937
barcusmrandt skrev:Tack. Bor i Norge dock - här finns inga specialerbjudanden för nåt :D Nån ide om hur mycket data som behövs? snackar vi 5 eller 50 lixom?
Rent krasst står ju inte att du måste bo i sverige :-p
Ring Telenor norge och fråga och visa på den svenska sidan?
#1201938
thread skrev:
barcusmrandt skrev:Tack. Bor i Norge dock - här finns inga specialerbjudanden för nåt :D Nån ide om hur mycket data som behövs? snackar vi 5 eller 50 lixom?
Hur långt är ett snöre? :)
Om ungarna streamar YouTube i baksätet så går det en del data... Spotify tar en del med beroende på vilken kvalitet man väljer.
Exakt dubbelt så långt som från den ena änden till mitten.
av Fatsug
#1201945
Telenor kortet fungerar inte utanför Sverige. :wink:
Jag har streamat lite TuneIn och Spotify , kanske 20 min om dagen och det blev ett Gb på en månad.
#1201946
Ja ok jag tänkte om det var nån här som kunde dela med sig av sina erfarenheter, typ: jag spelar musik och har 2 ungar som kollar youtube 10 timmar i veckan, och förbrukar ungefär så här mycket. Typ nåt sånt :) Erfarenheter lixom.
av Fatsug
#1201951
På ett ungefär så ska man räkna 30-40 mb per timme om man lyssnar på musik och 150-300 mb i timmen på video.

Du kan ta ett av familjens simkort (med samma format) och stoppa in det i bilen och köra lite internet i några dagar. Sen kan du se exakt på inställningar/kommunikation/ internet med bil : hur mycket du data du har förbrukat.
Och sen kan du beställa det abonnemang som passar dig.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1201961
Brukar låta sonen använda min telefon som hot spot när vi kör honom till skolan så tittar han på youtube på sin surfplatta. Ca 15-30 min per veckodag. Brukar ligga på 2-3 Gb/månad.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]