Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1215002
Det bör ju också förändra nybilsköpen till viss del. Jag tror att vi får se än ännu snabbare minskning av dieseln och en ökning av eldrivet. Speciellt de mindre lastbilarna/vans för bud och liknande tror jag kommer öka stort närmsta åren.
Från Juli 2018 blir det nog ett litet kliv också då nya skattereglerna går in. (Då blir det bra mycket dyrare skatt när man köper ny dieselbil.)
Det tillsammans med att det verkar blir miljözoner kommer påverka nybilsköpen skapligt mycket tror jag.

Dieselbilarna stod för 45,5 procent av nyregistreringarna i oktober... 5,7% lägre än för ett år sen.

Det har ju redan minskat under lång tid.. men minskningen kommer accelerera. Från rekordåret 2012 är minskningen redan rätt stor. Då låg andelen dieselbilar på 66,9 %...
Undrar hur lågt det kommer vara om ett par år.
av perhall
#1215008
Intressant också att nya bilmodeller nu likt för 10-15 år sedan presenteras med bensinmotorer i första hand. Nya Cayenne börjar levereras i januari, fortfarande inte ett ord om en diesel. Panamera funnits ett år, ingen diesel än. SQ5 nu bensin, förra modellen diesel, Q5 fortfarande ingen 3-litersdiesel, BMW säljer massor 540i, förra modellen var 535i mycket ovanlig etc.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]