- ons 29 nov 2017, 08:39
#1215002
Det bör ju också förändra nybilsköpen till viss del. Jag tror att vi får se än ännu snabbare minskning av dieseln och en ökning av eldrivet. Speciellt de mindre lastbilarna/vans för bud och liknande tror jag kommer öka stort närmsta åren.
Från Juli 2018 blir det nog ett litet kliv också då nya skattereglerna går in. (Då blir det bra mycket dyrare skatt när man köper ny dieselbil.)
Det tillsammans med att det verkar blir miljözoner kommer påverka nybilsköpen skapligt mycket tror jag.
Dieselbilarna stod för 45,5 procent av nyregistreringarna i oktober... 5,7% lägre än för ett år sen.
Det har ju redan minskat under lång tid.. men minskningen kommer accelerera. Från rekordåret 2012 är minskningen redan rätt stor. Då låg andelen dieselbilar på 66,9 %...
Undrar hur lågt det kommer vara om ett par år.
Från Juli 2018 blir det nog ett litet kliv också då nya skattereglerna går in. (Då blir det bra mycket dyrare skatt när man köper ny dieselbil.)
Det tillsammans med att det verkar blir miljözoner kommer påverka nybilsköpen skapligt mycket tror jag.
Dieselbilarna stod för 45,5 procent av nyregistreringarna i oktober... 5,7% lägre än för ett år sen.
Det har ju redan minskat under lång tid.. men minskningen kommer accelerera. Från rekordåret 2012 är minskningen redan rätt stor. Då låg andelen dieselbilar på 66,9 %...
Undrar hur lågt det kommer vara om ett par år.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13