Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kickikaka72
#1204560
Hanzon skrev:Som TurboDanne skriver så "nollställdes" alla mina ljudinställnigar när jag fick en större mjukvaruppdatering som en del i felsökning att Sensus levde sitt eget liv i min bil. Det var bara till att konfigurera om ljudinställniingarna på nytt.
Gör jag det själv eller gör de det på verkstan? Precis så upplever jag det Bild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Kickikaka72
#1204561
Ilduce77 skrev:
filippb skrev:En annan grej som kan ha hänt är om subwoofern inte är aktiverad, har för mig att någon annan på forumet hade problem med att den inte lät pga att det saknades nödvändig mjukvara.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Ja, jag har också läst det här. Antingen hade deras bilar varit inne på uppdatering och kom tillbaka med sämre ljud, eller så hade de plötsligt fått sämre ljud utan anledning.

Det var i alla fall att subwoofern blivit inaktiverad.

Hoppas du får ordning på det. För 30.000 vill man ju gärna ha en fungerande subwoofer..
Exakt BildBildRiktigt störande då ljudet numera är riktigt kasst BildBildBild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Kickikaka72
#1204603
Tack för era svar
Nu ska jag bara övertyga verkstan också.
Det är precis som ni skriver...der är som subwoofern inte fungerar alls

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Kickikaka72
#1204606
Turbodanne skrev:
Kickikaka72 skrev:Hjääälp !!
Vid senaste köpet av en Volvo( denna gång en XC 90), föll valet att extra utrusta den med ett Premium Sound från Bower & Wilkins.
Vi har varit jättenöjda och det är verkligen ett billjud utöver det vanliga !
För 3 veckor sedan slutade helt plötsligt blinkers att fungera, torkarna gick bara i vissa lägen m.m
Lämnade in bilen och en återställning av bilens databox gjordes. Hämtade bilen och märkte genast att billjudet var annorlunda. Det var avsevärt sämre och speciellt bak i bilen. Låter som ett standarsljud och mest fram i bilen.
Åkte tillbaka och en mekaniker försökte lära mig ställa in balansen som om jag inte kunde det ...
Har varit inne med bilen igen ..hittar inget fel. Igår var jag till en annan Volvoverkstadd ,men inte heller de hittar något fel.
Det är precis som om Pemium ljudet inte är aktiverat.
Men de kollar och tycker att det låter bra. Ja, bra kanske det låter jämfört med andra bilar, MEN det låter inte lika bra som förut. Förut hade vi ett extremt bra ljud.
Märker att de typ tycker att jag inbillar mig, men jag har åkt snart 2000 mil i bilen ,är extra intresserad av billjud och hör direkt att något är annorlunda.
Nu skulle de maila Göteborg...vet redan innan vad svaret bil...vi hittar inget fel..
Någon som vet vad som kan vara problemet ??
Värst är att inte bli trodd som kund...
Med vänlig hälsning Kicki

Kanske en dum fråga och är inte ute efter att idiotförklara dig på något sätt , men har du kollat alla inställningar ?

Körde du studio eller vilket läge körde du ? Har du ändrat EQn nått? Min poäng är att alla dina inställningar nollades nog vid ”ingreppet”.
Det spelar ingen roll om jag kör på studio eller tex individuell scen. Har testat att ställa in equlizern manuellt...ljudet suger ändå . Det låter "burkigt " och bara i fram .

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av troubleshooter
#1204626
"Det spelar ingen roll om jag kör på studio eller tex individuell scen. Har testat att ställa in equlizern manuellt...ljudet suger ändå . Det låter "burkigt " och bara i fram ."

Borde inte vara så svårt att få tekniker att fatta att det är något fel med den beskrivningen, speciellt när det bara låter fram! :roll:
av Kickikaka72
#1206157
troubleshooter skrev:"Det spelar ingen roll om jag kör på studio eller tex individuell scen. Har testat att ställa in equlizern manuellt...ljudet suger ändå . Det låter "burkigt " och bara i fram ."

Borde inte vara så svårt att få tekniker att fatta att det är något fel med den beskrivningen, speciellt när det bara låter fram! :roll:
Ha ha...det är det ! Prövat 2 verkstäder och alla verkar tycka att jag har helt fel Bild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
V70 motor till 850

Det blir att flytta allt inkl kabelhärvor och[…]

och i ECU i motorutrymmet. Inte på en -[…]

Centrera subframe

Hej Återmontering av subframe efter byte av[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller annat[…]