Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnik
#1198735
Hej,
får min V90 CC i nästa vecka och lämnar min XC60 med RSE. Vad har ni för tips på lösning för film i baksätet?

Är det bara surfplattor som gäller, eller finns det faktiskt portabla dvd spelare som går att montera vettigt (trafiksäkert) på nackstöden eller liknande? Har letat efter dvd-spelare, men utbudet är tämligen litet vilket får mig att tro att surfplattorna tagit över.

Ni som har surfplattor - hur har ni monterat dem och laddar ni ner från ex Netflix inför resan eller kör ni med en extern hårddisk eller har ni ytterligare någon smart lösning?

Skärmupplösning etc är inte jätteviktigt, barnen är nöjda med lite. Det som är extremt viktigt är att det går att montera så att grejorna sitter åtminstone hyggligt fast vid en krock eller liknande.
Användarvisningsbild
av Derank
#1198737
vi körde med platta då knodden var liten, numera får han leka gul bil. hade den i knäet, Ipad finns det bar fästen till om det nu måste sitta fast
#1198785
mina två mellanbarn kör DVD med dubbla skärmar eftersom båda vill se samma film. det fungerar kanon.
har typ 10 år gamla skärmar så de som finns idag är bättre.
dessa sitter med kardborrband och sitter fast som bara den.
äldsta längst bak sitter bara med sin telefon och minsta längst fram gurglar bara så där behövs ingen underhållning.
Användarvisningsbild
av joel80
#1198826
Liten varning för att låta barn ha lösa skärmar..en kompis fick en rejäl huvudskada och fick sy ihop sig vid en olycka just p.g.a en skärm. Alla klarade sig utan skador förutom han som allså fick en skärm som en projektil i bakhuvudet.
Rätt bra om man hittas fästanordning till dem som sitter skapligt bra.
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
av magnik
#1198881
joel80 skrev:Liten varning för att låta barn ha lösa skärmar..en kompis fick en rejäl huvudskada och fick så ihop sig vid en olycka just p.g.a en skärm. Alla klarade sig utan skador förutom han som allså fick en skärm som en projektil i bakhuvudet.
Rätt bra om man hittas fästanordning till dem som sitter skapligt bra.
Det är exakt detta jag är rädd för. Jobbar själv inom fordonsbranschen och är fullproppad med information om vad som händer med lösa prylar så det skaver i bakhuvudet hela tiden... =)

Tack alla för hjälpsamma svar!
Användarvisningsbild
av joel80
#1198886
magnik skrev: så det skaver i bakhuvudet hela tiden...
Kan alltså göra mer än att skava i bakhuvudet... :D
Användarvisningsbild
av Derank
#1198901
Ja. Hängslen och livrem. Själv tänker jag inte i den banorna. Jag kan dö i morgon. Men det finns fastsättning för dom som vill ha det ochså
Användarvisningsbild
av joel80
#1198915
Häftigt! Kör du full, utan bälte och alltid för snabbt också? :-O) :-O) :-/O/
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?