Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rcohle
#1197652
Hej

Ny på forumet här. Har precis beställt mitt livs första Volvo och ser givetvis fram emot leveransen. Upplever dock att minvolvo.se är högst instabil. Gick från v 9 till 8 för att sedan hamna på v 1. Allt lugnt så långt men idag kan leveransvecka inte längre visas.

Får följande meddelande, är det vanligt att tjänsten ät såpass instabil:

"

Hej!

Vi vill meddela dig att du under en period tyvärr inte kommer kunna se leveransinformation för din bil i Min Volvo.

Vi ber dig istället kontakta din Volvohandlare för att få aktuell information om din leverans. Vi ber om ursäkt för detta och för eventuella olägenheter som det innebär för dig.

Vänliga hälsningar, Volvo Car Sverige

"


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av dfa
#1197656
Vad har du beställt för motor? Det pratades i någon annan del av forumet att de större bensinarna (T5/T6) eventuellt skulle bli försenade ( pg.a att man skall montera partikelfilter i dem ( min tolkning) ) så kan det vara detta du drabbas av och är det därför Volvo inte vill visa leveransdatum?

Har själv inga problem med att datum flyttas.
#1197748
Citerar mig själv från XC60 forumet, lite tankar och funderingar.
ForceWalker skrev:Pratat med min säljare nu också. Något verkar vara väldigt buggigt hos Volvo.
En annan sak jag funderat på.
Enligt min Volvo byggs det ca 1100 bilar om dagen på fabriken i Torslanda.

Tittar man på denna listan:
https://www.media.volvocars.com/global/ ... es-volumes
Så har jag svårt att få ihop ekvationen. Säg att det är 20 arbetsdagar vilket betyder att fabriken i Torslanda kan bygga 22 000 bilar i månaden. Vi drar ner det till 20 000 bilar för säkerhets skull.
Totalt har volvo sålt 37 000 38 000 bilar i Augusti. Men alla bilar byggs ju inte i Torslanda. Borde inte leveranstiderna vara kortare då?
Eller räknas listan efter byggda bilar?
Vilka bilar byggs i Torslanda?
Hur länge till byggs XC60 Classic? Kommer de börja bygga nya XC60n där sen eller bara V60?
Vilka bilar kommer byggas i Belgien, Kina och USA?

Någon som har insyn hos Volvo som kan svara?
Provar att posta min fråga i V90 forumet också.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1197842
Är inte heller imponerad av minvolvo när det gäller att följa bilen från order till leverans. Har beställt två nya med tre års mellanrum, senaste
januari - 17, upplever samma problem som tidigare bil februari -14
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1197858
Rcohle skrev:Hej

Det är en d4 manuell.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag beställde nyligen en cc D4 awd manuell, fick leveransdatum v51 och det har inte ändrats.

Tapatalking with my Samsung S7
av Rcohle
#1197862
Maqqann skrev:
Rcohle skrev:Hej

Det är en d4 manuell.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag beställde nyligen en cc D4 awd manuell, fick leveransdatum v51 och det har inte ändrats.

Tapatalking with my Samsung S7
Hej

Så minvolvo fungerar för dig? Skumt :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1197863
Rcohle skrev:
Maqqann skrev:
Rcohle skrev:Hej

Det är en d4 manuell.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag beställde nyligen en cc D4 awd manuell, fick leveransdatum v51 och det har inte ändrats.

Tapatalking with my Samsung S7
Hej

Så minvolvo fungerar för dig? Skumt :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funkar fintBild

Tapatalking with my Samsung S7
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsä[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]