Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GoranP
#1228943
Jag beställde en V90 T8 och bokade Polestar, no problem. Men ett par veckor före levererans kontaktade ÅF mig och sa att dom hade fått besked att Polestar inte längre gick att göra på T8'an, pga supermiljöbilsavdraget, precis som slackie skrev.
Synd ...
av rale
#1229119
Jag har V90 T8 Polestar.

Enligt Polestar återkommer Polestar till S90/V90 T8 våren 2018.
av phantomblot
#1229126
slackie skrev:Själv fick jag min polestar indragen pga supermiljöbilsavdraget. Någon mer som råkat ut för det?
Du hadde Polestar installert men fikk det avinstallert? Hvordan foregikk det?

(Hilsen en bekymret nordmann med svensk polestar)
av slackie
#1229189
phantomblot skrev:
slackie skrev:Själv fick jag min polestar indragen pga supermiljöbilsavdraget. Någon mer som råkat ut för det?
Du hadde Polestar installert men fikk det avinstallert? Hvordan foregikk det?

(Hilsen en bekymret nordmann med svensk polestar)
Hej, ursäkta otydligheten. Det var tjänstebilsavdelningen som kontaktade mig tog bort det från min bilbeställning.
Användarvisningsbild
av ragge1
#1230255
GoranP skrev:Jag beställde en V90 T8 och bokade Polestar, no problem. Men ett par veckor före levererans kontaktade ÅF mig och sa att dom hade fått besked att Polestar inte längre gick att göra på T8'an, pga supermiljöbilsavdraget, precis som slackie skrev.
Synd ...
er detta bara i Sverige , se ut som i Norge man kan får Polester
Användarvisningsbild
av ragge1
#1231236
ragge1 skrev:
GoranP skrev:Jag beställde en V90 T8 och bokade Polestar, no problem. Men ett par veckor före levererans kontaktade ÅF mig och sa att dom hade fått besked att Polestar inte längre gick att göra på T8'an, pga supermiljöbilsavdraget, precis som slackie skrev.
Synd ...
er detta bara i Sverige , se ut som i Norge man kan får Polester
https://engineered.polestar.com/no/upgr ... &market=no
Användarvisningsbild
av ragge1
#1231237
undra en ting , när man ladar hybrid batteri blir start batteri ochså ladat ??
Senast redigerad av 1 ragge1, redigerad totalt 0 gånger.
av GoranP
#1231238
ragge1 skrev:
ragge1 skrev:
GoranP skrev:Jag beställde en V90 T8 och bokade Polestar, no problem. Men ett par veckor före levererans kontaktade ÅF mig och sa att dom hade fått besked att Polestar inte längre gick att göra på T8'an, pga supermiljöbilsavdraget, precis som slackie skrev.
Synd ...
er detta bara i Sverige , se ut som i Norge man kan får Polester
https://engineered.polestar.com/no/upgr ... &market=no
Tittar man på motsvarande lista för Sverige, då är inte T8'an med, (tyvärr)... :cry:
https://engineered.polestar.com/se/upgr ... &market=se
Användarvisningsbild
av ragge1
#1231390
ragge1 skrev:undra en ting , när man ladar hybrid batteri blir start batteri ochså ladat ??
hitta i manual ;)
Så länge laddning av hybridbatteriet pågår laddas
även bilens startbatteri.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1233471
Testade räckvidd på enbart el i helgen. Temperatur runt nollan.

Kom 33,6 km utan att förbruka en enda droppe bensin. :) XC90 T8 med 21” friktionsdäck. Mest stadskörning. Elförbrukning 7,1kWh. 0,7kWh regenerering.

Är nyligen uppdaterad. Upplever att det gick att köra lite längre än innan, med tanke på att det var kallt nu också.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]