Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kenjoh4
#1207109
Har även jag beställt en S90 T8 och lade beställningen 2 okt och lev ska vara i april. Så, slackie vi får se vem som blir först. :D Har inte fått någon leveransvecka men har sett i detta forum att det kan dröja innan får det beskedet. Intressant att läsa om de olika erfarenheterna runt laddning mm angående T8:an
av MarekS90T8
#1207790
Hej!
Hämtade min S90 T8 fredags och körde typ 50 mil med den i helgen. Allt funkar bra och snitt på lång resa blev ca 1l / mil
Det jag blev besviken på var mittkonsolen och ingen Klimatautomatik (4-zon) (inkluderar även kylt handskfack, fram) . Hur läger man till bilder här ?
av wolv
#1207972
MarekS90T8 skrev:Hej!
Hämtade min S90 T8 fredags och körde typ 50 mil med den i helgen. Allt funkar bra och snitt på lång resa blev ca 1l / mil
Det jag blev besviken på var mittkonsolen och ingen Klimatautomatik (4-zon) (inkluderar även kylt handskfack, fram) . Hur läger man till bilder här ?
Då måste du använt den tunga högerfoten? :shock:
Jag körde 60 mil (mestadels motorväg och 2+1 i 120-130km/h) med vår XC90 T8 i helgen, 4 personer + hund och packning och bilen drog ca 0.85. Batteriet var fullt när resan påbörjades och en full laddning gjordes under resan.
av barcusmrandt
#1207983
MarekS90T8 skrev:Hej!
Hämtade min S90 T8 fredags och körde typ 50 mil med den i helgen. Allt funkar bra och snitt på lång resa blev ca 1l / mil
Det jag blev besviken på var mittkonsolen och ingen Klimatautomatik (4-zon) (inkluderar även kylt handskfack, fram) . Hur läger man till bilder här ?
Var också lite besviken på att jag inte kunde få 4 zon först. Men jag har barn och efter att ha haft bilen en stund är jag ganska glad att de inte har fler saker att pilla på där bak :) Det räcker med knapparna för uppvärmda säten! Men - konsollen är snyggare med 4 zon dock. Nu har man ju bara nån lång pianoplastig sak som ser lite konstig ut. På S90 T8 Excellence (lång hjulbas) får du det bästa från alla världar!
av Magnusme
#1215999
Så dåligt av Volvo att det är bara vi i Europa som får den korta versionen av S90.. enda saken jag stör på också :)
av SundanceKid
#1216076
slackie skrev:Hej

Jag har just bokat ny tjänstebil och valde då en s90 T8. Leverans är först v10 och vi kommer då ha flyttat till nytt hus med möjlighet till laddning. Läser man på så ser man att motorn i övrigt är törstig och att milen på el är aningen överdriven. Detta har fått mig att tveka til att byta till en d4 awd (samma månadskostnad exklusive bränsle). Skulle gärna vilja höra mer från er som idag har en T8. Är ni nöjda? Ångrar ni? Hur långt kommer ni på en laddning och vad kostar det er i elkostnad? Hur mkt drar den oladdad etc.

Sträcka till jobbet 3 mil.

Tack på förhand!
Hur räknar man när det blir samma kostnad för t8 och d4?
Själv valde jag t5 och den har jag för mig blev lika dyr som d4.
Jag är dålig på att räkna. Jag har bilen på mitt egna ab.



Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av GoranP
#1217082
T8'an är mycket härlig att köra. Jag har inte gjort några längre resor, som max 10 mil på bensin. Men den drar då som mest 0,71 l/mil.
Med T8 får man "StopAndGo" när det är som bäst. Du stannar och smyger igång på el, även om laddningen är slut. Därefter kommer den normala motorn igång. Det går tyst och mjukt, vill du ha kraft - då finns den ... :D :D 8) .
Jag är väldigt nöjd med mitt val..
av phantomblot
#1217188
Istemmer. Systemintegrasjonen i T8 er på høyt nivå. Den kraftige ICGS-motoren gjør overgang mellom el og bensinmotoren utrolig elegant. Selv med "tomt" batteri smyger bilen seg gjennom køkjøring stort sett på el.

Jeg skulle ønske meg en "start ikke bensinmotoren før gasspedalen er trykket veeeelig langt inn" opsjon. Ellers er jeg veldig imponert og hybridsysytemet.

(Vibrasjoner og tjuting fra bremsene. Not so much)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Jag har Auto hold aktiverat på min och 9 av […]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]