Jontelito skrev: ↑tis 21 jun 2022, 15:24
Tack för svar.
En annan fråga, Polestar optimering eller inte? Är det värt det?
Polestar-optimering på en V90 T8 Recharge?
Vete katten om det finns till MY23, men till MY22 och äldre verkar det finnas.
Frågan är hur mycket det märks när man redan har sån "skjuts" med alla bensinhästar och elhästar.
Tycker min V90 T6 Recharge MY22 räcker mer än väl vad gäller prestanda. Skadar väl inte att lägga på en Polestaroptimering (vet inte vad de kostar numera men det har väl legat förr runt ca. 10 tkr och ibland kampanjer runt 6-7 tkr har jag för mig jag sett erbjudanden om på min förra Volvo som kom i brev).
Skall du satsa på en V90 T8 Recharge så skulle jag personligen välja en MY22 late (eller MY23 om du är ute efter sprillans nytt) för då får du dels 18,8 kWh (tidigare 11,6 kWh) hybridbatteri (som ger bra räckvidd på el) dels 145 hk elmotor (tidigare 87 hk) som ger bra prestanda på ren elkörning. Är nog vettigare lägga pengar där än en Polestar-optimering, men det är min personliga uppfattning.
Annars är en V90 Recharge en underbar bil att köra på landsväg osv (jag har Inscription utrustningsnivå på min och rätt mycket ibockat från paket och optionslistan i övrigt, luftfjädring och Bowers&Wilkins ljudanläggning samt lyxsäten med vent+massage skippa jag dock). Lite klumpig vid fickparkeringar i stan och så men man vänjer sig nog med tiden. Jag har kört min i 10 månader nu och rullat totalt 870 bekväma mil hittills.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.