Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vanligidiot
#1192340
Hej
Har beställt en V90 (förrgår) och säljaren säger att jag borde få ett ordernummer inom en vecka. Brukar det ta så lång tid?
Jag vill ju registrera bilen i My Volvo så att jag kan följa processen.

Vill se att något verkligen händer. Jag vet att det är lång väntetid.
av Xanthopteryx
#1192362
vanligidiot skrev:Hej
Har beställt en V90 (förrgår) och säljaren säger att jag borde få ett ordernummer inom en vecka. Brukar det ta så lång tid?
Jag vill ju registrera bilen i My Volvo så att jag kan följa processen.

Vill se att något verkligen händer. Jag vet att det är lång väntetid.
Lugn. Du hinner följa bilen. Preliminär leveranstid är februari. =)
Det händer inte så mycket i Min Volvo annat än "Orderlagd" och en vecka. Sedan kanske det händer saker som att det ändras veckonummer, men det kan dröja månader, om det ens förändras.
Det viktigaste är att ha koll på sista ändrings-datum, och, OBS!, tänk på att om det blir förändrad leveransvecka så ändras troligen sista-datum!
Har du låt säga en vecka kvar och du funderar på att ändra något, men sedan flyttas bilens leverans en vecka tidigare då är det plötsligt kört att ändra.
Mitt råd dr om du velar om saker - välj det du tror är det du komer vilja ha, så har du åtminstone ditt mest troliga val valt.
Användarvisningsbild
av Derank
#1192377
min stod som order lagd tom då jag hämtat ut bilen så min volvo ger ingen ting iaf.
av vanligidiot
#1192401
Tack för svar.

Jag får helt enkelt lugna mig.

Leveranstid ett halvår är bedrövligt. Men jag vill ju verkligen ha V90.
Jag lär väl glömma min V90-beställning nu när allt drar igång efter semestern ...Då går tiden fort i alla fall. Julen kan bli jobbig dock.

Det vore fint om man kunde sticka till nån förman på Torslandafabriken en fin flaska whiskey och så att säga gå före i kön. Nån som öppnar orderboken och med hjälp av lite tippex flyttar upp min bil och ner någon annans. Men så funkar det givetvis inte. Det är såklart iskallt beräknande datamaskiner som styr allt.

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och t[…]

Jag har läst att VOC försvinner 31 dec […]

Ni har gjort ett räknefel. Nuvarande utv&aum[…]

Då är det säkert sulfaterat. Ett t[…]