Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1192333
Frågan kom upp i tråden om vibrationer.

Jag har connected safety, och undrar exakt vad som ingår i det?
I granntråden hade folk fått upp nya funktionsknsppar i vänstermenyn, nämligen "road traction indication" och "hazard light xxx". Det anfördes att dessa nya funktioner tillkommit genom mjukvara, men jag har inte fått dem, trots nyligen gjord service med tillhörande mjukvaruuppdatering. Jag har bara knappen med samlingsnamnet Connected safety. Är just dessa funktioner delar av separata mjukvaruuppdateringar? Eller är min MY-16 av någon anledning inte kompatibel?

Jag gillar idén med uppkopplade nya funktioner så jag hoppas att min bil är inkluderad.

När jag läser här framgår att man ska aktivera funktionerna genom att slå av och på knappen Connected safety. Det har jag gjort men märker ingen ny funktionalitet.
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 5148785fe1


I den här bilden, som postades i granntråden står det att funktionerna erbjuds i "coming Volvos". Exkluderar det tidigare 90-bilar?
Bild

Någon som har koll!?
Senast redigerad av 1 Sleeper, redigerad totalt 0 gånger.
#1192337
Jag har fått samma uppdatering som dig till min MY16, har "Connected Safety" knapp.
Vid ett tillfälle har jag sett en varningtriangel med en pil och sladdande bil på i intrumentklustret, men det var enbart någon sekund så han knappt uppfatta det.
Det var mitt i natten och när regnet öste ner.

Antar det blir framåt vintern när fler har denna mjukvaran och det börjar bli lite nya bilar i rörelse som vi ser hur väl det fungerar.
#1192504
andreas 80 skrev:Jag har fått samma uppdatering som dig till min MY16, har "Connected Safety" knapp.
Vid ett tillfälle har jag sett en varningtriangel med en pil och sladdande bil på i intrumentklustret, men det var enbart någon sekund så han knappt uppfatta det.
Det var mitt i natten och när regnet öste ner.

Antar det blir framåt vintern när fler har denna mjukvaran och det börjar bli lite nya bilar i rörelse som vi ser hur väl det fungerar.
Intressant! Då vet jag i alla fall att en av de två specifika funktionerna är aktiva, trots att man bara har "samlingsnamnsknappen" i funktionsvyn.
Antar att i våra fall har vi då att välja på att antingen stänga av båda två, eller ha båda aktiva . i motsats till de med nyare bilar som då verkar kunna aktivera och avaktivera funktionerna individuellt.

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]