Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av B235R
#1192039
Hej!

Vissa gånger när jag kör bilen blir det väldigt varmt inne i bilen. Uträttar jag nåt ärende och kör igen
så är det normal temperatur. Nån mer som har upplevt samma sak?

Ska lämnas in snart men är nyfiken på fler haft samma problem.

M.v.h
Lasse
av DonutTony
#1192074
En av de V90 som jag har lånat när min bil har varit inne på service betedde sig precis som du beskriver.
Normalt så fungerade klimatanläggningen bra men vid vissa tillfällen blev det väldigt varm i bilen.
Stannade man och tankade eller gjorde något annat så fungerade klimatanläggningen normalt sen.
Tror även att min säljares V90 var likadan.
Nu lånade jag V90'n i vintras så troligtvis finns det nu en programvaruuppdatering som löser det problemet?
av HiTek
#1192081
Varit med om samma fenomen i den tidigare V40CC vi hade... dock aldrig (ta i trä) i Karbånen ännu. :)
Stänga av bilen och starta igen så kom kylningen från AC:n igen, men innan blev det bara varmluft som kom ut.
Användarvisningsbild
av sura56
#1192086
Hände mej också ibland när jag hade V90:in
Slog över till ECO-mode en stund och sedan tillbaka till normal och då blev det oftast bra igen.
Eller som några sagt tidigare, när man stannat för ett ärende och startar igen så var det bra.
av Turbodanne
#1192115
Min fd V90 gjorde så ganska ofta , det kom kyla ur utblåsen bak men kom bara ljummet fram oavsett hur kallt man valde i fram..
av troubleshooter
#1192116
Det här är en av de få saker som jag också upplevt, inte något direkt akut så tänkte ta det när bilen ska in på service om det inte blir värre när temperaturen sjunker ute vill säga, ska bli intressant att höra om det är någon som får något vettigt svar från servicetekniker eller Volvo
av Flajjan
#1192119
Haft samma issue med min. Jag har iofs inte heller kunnat justera fläkthastighet och annat, minsta = max fläkt. 2-5 = väldigt låg hastighet.
Efter två dagar på verkstad så verkar det mesta fungera igen. Fick en propå att man MÅSTE låsa bilen, vilket jag bara gör om jag har något av värde i bilen (sällan). Tydligen så stängs allt ner när bilen låses, om den inte låses så står den och drar ström och man kan få diverse fel.
av B235R
#1192373
Då får vi hoppas det finns en lösning. När detta inträffar kommer det värme ur panelutblåsen.
Vanligtvis brukar väl värmen komma på golv och ruta, och kyla ur panelutblåsen.

M.v.h
Lasse
av B235R
#1246123
Hej!

Tycker detta problemet återkommit oftare nu när utetemperaturen ligger på 10-15+. Bilen har tidigare varit inne för uppdatering av alla system. Fler som upplever problemet?

M.v.h
Lasse

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]