Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1193450
1 el 2 portar gör ju detsamma. Usb hub och du har 20 portar om du vill.
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1193521
Får man full ström i alla portarna då eller delar de på strömmängden från originalporten?
av Xanthopteryx
#1193545
Derank skrev:Den delas.
Alternativet är att driva hubben via 230/12V. Då får du mer ork för laddning.
Någon som för övrigt vet vad de båda portarna, som är inbyggda vid carplay/android auto, ger? Per port.
Användarvisningsbild
av jcartel
#1201480
Så kom äntligen dagen! Ska genast ut och testa funktionaliteten :D
Bilagor
7CC5F8AF-59CE-43B0-96B4-6B9B7E0C49F3.png
7CC5F8AF-59CE-43B0-96B4-6B9B7E0C49F3.png (533.41 KiB) Visad 2093 gånger
av Malmstroem
#1201486
Det är nästan så att man måste ut och prova på en gång. :wink:

Övriga existerande appar gjorde inte mig direkt jätteimponerad. Maps är inte bättre än den inbyggda navigatorn, samma gäller spotify etc. Skulle gärna fått in t.ex. Waze, men den verkar inte komma snart.
Användarvisningsbild
av jcartel
#1201490
Jag har inte navi i bilen så Apple Maps är det jag dagligdags använder. Funkar oftast bra, även om utrymmet för förbättring är extremt stort. Avsaknaden av Google Maps / Waze är verkligen kass, hoppas Apple släpper på det (för jag utgår ifrån att det är de som sätter stopp, gissningsvis pga frånvaron av stöd för Siri i dessa appar. Ingen Siri ingen CarPlay.)
Användarvisningsbild
av jcartel
#1201607
jcartel skrev:Så kom äntligen dagen! Ska genast ut och testa funktionaliteten :D
Nu har jag testat och det var ju dessvärre en stor besvikelse. Det enda som går att välja via CarPlay är de direktsända kanalerna, och det är ju inte de man saknar i bilen precis (det minsta jag tycker man kan begära skulle vara de senaste avsnitten av ens favoritmarkerade program och poddar).

Antar att det kommer uppdateringar längre fram som förbättrar funktionaliteten – SR's appteam är ju i övrigt oerhört kompetenta och kreativa. Men detta var verkligen inte en demonstration av det, tyvärr.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1201611
jcartel skrev:
jcartel skrev:Så kom äntligen dagen! Ska genast ut och testa funktionaliteten :D
Nu har jag testat och det var ju dessvärre en stor besvikelse. Det enda som går att välja via CarPlay är de direktsända kanalerna, och det är ju inte de man saknar i bilen precis (det minsta jag tycker man kan begära skulle vara de senaste avsnitten av ens favoritmarkerade program och poddar).

Antar att det kommer uppdateringar längre fram som förbättrar funktionaliteten – SR's appteam är ju i övrigt oerhört kompetenta och kreativa. Men detta var verkligen inte en demonstration av det, tyvärr.
Kan du inte använda Apples podcasts app i Apple CarPlay istället? Den funkar kanon och har alla poddar från SR plus alla andra. Den söker i iTunes, där alla lägger upp sina poddar.
Användarvisningsbild
av jcartel
#1201614
Alla program finns inte som podd, t.ex. väldigt musiktunga program som Musikguiden i P3's DJ-shower.
Men alldeles oavsett så tycker jag det är en långt mycket bättre upplevelse att använda SR Play-appen ist för Podcasts i mobilen och hade föredra att göra så även i bilen.

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]