Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SebastianJ
#1191780
Hej. Dags för ny tjänstebil och det blir en V90 D3 kinetic med Business-paket, automat, VOC, metalliclack och dragkrok. Jag har ingen möjlighet att ändra några tillval då min arbetsplats (stort företag) tar fram färdiga bilar som de har kraftiga rabatter på.

Men jag vet inte vilken färg jag ska välja, kineticen har ju rätt så trist utsida med ett litet utblås på ena sidan och väldigt lite som blänker.

Står mellan
700 Twilight bronze
719 Luminous sand
711 Bright Silver

Någon har en bild på en, som kanske tom är kinetic? Tycker inte färgarna i "bygg min Volvo" eller bilder jag hittar på nätet stämmer överens är ju nästan alltid med högsta utrustning och 21" fälgar till. Inte rättvist mot en kinetic med 17" :D
av Malmstroem
#1191790
Lyxproblem. 8)

Jag hade kunnat tänka mig alla, men valt 719. Åk till en större Volvohandlare. De borde ha bilar inne i alla de färgerna så får du se dem i "verkligheten". Få saker är så individuellt som färgval, finns liksom inte rätt och fel där -- så ta det du gillar. Jag har i alla fall väldigt svårt att välja färg från bilder. Jag har lättare att välja om jag kan se en bil, även om det inte är samma modell, i rätt färg.
Användarvisningsbild
av SebastianJ
#1191791
Malmstroem skrev:Lyxproblem. 8)

Jag hade kunnat tänka mig alla, men valt 719. Åk till en större Volvohandlare. De borde ha bilar inne i alla de färgerna så får du se dem i "verkligheten". Få saker är så individuellt som färgval, finns liksom inte rätt och fel där -- så ta det du gillar. Jag har i alla fall väldigt svårt att välja färg från bilder. Jag har lättare att välja om jag kan se en bil, även om det inte är samma modell, i rätt färg.
Det är skönt med lyxproblem ibland!

Ja jag får kanske ta och göra det, de hade bara en svart V90 och en Bronsfärgad V90CC hos lokala handlaren här. Bronsen var riktigt najs :P
av Malmstroem
#1191797
Om jag gick bara från utseende så skulle jag välja brons. Den är väldigt snygg så länge den är ren.

Eftersom jag vet att jag inte brukar orka med att tvätta speciellt ofta så brukar jag välja en färg som ser OK ut även när den börjar bli skitig. Det brukar sand och silver göra. Och av dem så tycker jag att sand är något snyggare -- men jag kan mycket väl tänka mig silver.

Men som sagt var -- välj det du trivs bäst med.
Användarvisningsbild
av SebastianJ
#1191798
Malmstroem skrev:Om jag gick bara från utseende så skulle jag välja brons. Den är väldigt snygg så länge den är ren.

Eftersom jag vet att jag inte brukar orka med att tvätta speciellt ofta så brukar jag välja en färg som ser OK ut även när den börjar bli skitig. Det brukar sand och silver göra. Och av dem så tycker jag att sand är något snyggare -- men jag kan mycket väl tänka mig silver.

Men som sagt var -- välj det du trivs bäst med.
Nä vi har tvätt av våra bilar varannan vecka så så länge det inte är snöslask och elände så hålls de rena och fina. Vore ju lättare om det inte fanns så mycket att välja på :lol:
av Xanthopteryx
#1191799
SebastianJ skrev:Hej. Dags för ny tjänstebil och det blir en V90 D3 kinetic med Business-paket, automat, VOC, metalliclack och dragkrok. Jag har ingen möjlighet att ändra några tillval då min arbetsplats (stort företag) tar fram färdiga bilar som de har kraftiga rabatter på.

Men jag vet inte vilken färg jag ska välja, kineticen har ju rätt så trist utsida med ett litet utblås på ena sidan och väldigt lite som blänker.

Står mellan
700 Twilight bronze
719 Luminous sand
711 Bright Silver

Någon har en bild på en, som kanske tom är kinetic? Tycker inte färgarna i "bygg min Volvo" eller bilder jag hittar på nätet stämmer överens är ju nästan alltid med högsta utrustning och 21" fälgar till. Inte rättvist mot en kinetic med 17" :D
Får jag föreslå Electric silver?
Användarvisningsbild
av SebastianJ
#1191800
[/quote]Får jag föreslå Electric silver?[/quote]

Den får jag tyvärr inte välja (kostar 11900 mot de andra som kostar 8900)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1191805
Då diffusorn bak är svart och bilen i övrigt saknar många andra kromade detaljer hade jag gått på en lite mörkare färg, tex denim blue eller pine grey.
I mitt tycke maskeras dessa svarta inslag på ett bättre sätt (=det ser inte lika "billigt"/ekonomiskt ut).
av hk1971j
#1192042
Bild

Färgkodad 719


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av MartinS
#1192043
Twilight är inte så vanlig, den hade jag valt.

Sen är jag lite skadad då jag har Raw Coper och Terra Bronze på mina två volvos :)
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]