Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1192047
Min bil är mörkgrå med inslag av beige och jag måste säga att det är den bästa färg jag haft. Ser ren ut jämt. Gissar att motsvarigheten är 719 (iofs är den lite beigare). Silver funkar annars utmärkt. För egen del har jag inga problem med Kineticens svarta lister oavsett lack. Tycker snarare det är snyggare än kromlisterna.
av Xanthopteryx
#1192052
SebastianJ skrev:
Får jag föreslå Electric silver?[/quote]

Den får jag tyvärr inte välja (kostar 11900 mot de andra som kostar 8900)[/quote]

Får du inte lägga lite emellan själv?
av Xanthopteryx
#1192054
hk1971j skrev:Bild

Färgkodad 719


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Den är oerhört fin (sett IRL flera gånger)!
Vi velade lääääänge mellan den och Electric, men till slut blev det Electric. Vi tycker att sanden är lite lite för tam. Saknar lite stuns i den. En gnutta mer pigment bara kanske.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1192058
Electric är en oerhört tacksam färg. Jag har inte tvättat min bil på 900 mil/4-5 veckor och det syns knappt, men det ska ändå göras i helgen.
av troubleshooter
#1192118
fjohan82 skrev:Electric är en oerhört tacksam färg. Jag har inte tvättat min bil på 900 mil/4-5 veckor och det syns knappt, men det ska ändå göras i helgen.
Kan bara hålla med, är oerhört nöjd, var lite orolig för att effekten skulle förvunna lite när
den blev lite skitig men det är nog en av de bästa färgerna jag har valt på någon bil.......
Användarvisningsbild
av SebastianJ
#1192877
Nu har jag sett luminous sand i verkligheten en regnig dag så den har försvunnit som ett val. Däremot har Osmium grey kommit till som ett nytillskott på listan. Slutar nog med "ole dole doff" mellan dessa :D
OLC571_1.JPG
OLC571_1.JPG (102.27 KiB) Visad 711 gånger
126239635-medium.jpg
126239635-medium.jpg (55.74 KiB) Visad 721 gånger
WSM571_1.JPG
WSM571_1.JPG (67.63 KiB) Visad 709 gånger
Användarvisningsbild
av Guligan
#1193252
Håller med om att luminous sand funkar bäst i solsken eller varför inte solnedgång. Baah, står också inför samma dilemma, min bil är beställd sedan länge men blir "definitiv" i morgon den 24/8. Behöver alltså skicka in ev. lackändring idag... (Har beställt bilen solid svart, så det blir i så fall extra tillägg för metallic) Tycker den nya pine grey är fin, har du kollat in den?
Användarvisningsbild
av Fisch
#1193264
Jag var inne på pine grey tidigare, men när jag såg den ute i solskenet hos ÅF så tappade jag suget. Den blev för grön för att vara grå. Istället har jag mer eller mindre bestämt mig för osmium grey till min CC.
Oljud Drivlina xc60 -14 *film*

Så skulle inte jag vicka 😔. Men vad är[…]

Den mutter du har ska dras tast med moment. Dina l[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batter[…]

Tack, ska kika. Försökt rikta in mig mot[…]