Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KetSmi
#1191571
Det er snart på tide å bestille hjul til vinteren, men jeg har ikke lyst på Volvo sine overprisede felgmodeller. Noen som har erfaring med MAK Highlands? Andre anbefalinger som ser bra ut?

Jeg tenker å kjøre 20-tommer, men er redd 275 blir for bredt på slaps og våt snø. Noen som kjører f.eks 255?
av superluxus
#1191698
Jeg synes XC90 trenger 20". 19" ser veldig lite ut. Har en MY17 T8.

Jeg har 20" originalfelg (samme som standard Inscription) med Continental dekk. Fungerte bra i vinter selv om det er 275/45 dekk. Kjører mest i Østfold syd for Oslo.

På 19" originalfelg får du 235/55 profil så betydelig smalere dekk.

Originalfelg 20" og Conti kostet rundt 50k, men jeg fikk 35% rabatt og betalte ca 33k. Ikke så sikker på om du får uoriginale felger, så mye billigere.

En fullspekket XC90 er en dyr bil og jeg synes den fortjener originale felger. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
av AKarlsson
#1191755
Jag åker 275or Continental på org 20 tum på vintern och de är ganska dåliga i slaskväder men i övrigt fungerar det ok. smalare hade givetvis varit bättre men man måste ju åka med lite stil också :D
#1191767
Ska det gåt åt helvete ska det göra det med stil och finess 8)
av Malmstroem
#1191777
Allt beror på var och hur du tänker köra.

Själv tittar jag på 235/60 R18. 19" finns också relativt smala (235/55 R19). Jag skulle inte vilja ha 20" eller större på vinterdäcken då de rekommenderas med 275 bredd. Jag uppfattar dem som otrevligare när det är moddigt eller mycket snö på vägen. Kör du absolut mest på vägar med mindre snö så fungerar det säkert bra med dem också.

T8 ska enligt rekommendation ha 19" eller större.
av KetSmi
#1191817
Takk for svar!
Jeg kommer IKKE til å kjøre 235/55 R19, det ser utrolig kleint ut på XC90. Det blir 20t felg, og om jeg får 8,5t bredde på felgen blir det 255/50 R20. Kjører mye på snø/slaps og jeg frykter 275 blir for breit. Det blir heller ikke original Volvo-felg, spørsmålet er da; hvilket felgdesign/farge passer bilen? ( T8 Inscription, Osmium Grey). Jeg har vurdert "MAK Highlands- Matt Black" og "MAK Birmingham- Gloss Black". Noen som har bilder XC90 Osmium Grey med sorte felger?
av dfa
#1192017
KetSmi skrev:Det er snart på tide å bestille hjul til vinteren, men jeg har ikke lyst på Volvo sine overprisede felgmodeller. Noen som har erfaring med MAK Highlands? Andre anbefalinger som ser bra ut?

Jeg tenker å kjøre 20-tommer, men er redd 275 blir for bredt på slaps og våt snø. Noen som kjører f.eks 255?
Jag kan möjligvis ordna ett par XC90 20" original fälgar ( obs endast fälgar) då min polare vill byta. Skicka PM om det är intressant.

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]