Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rale
#1191367
Har en 3 veckor gammal V90 T8 med TV. När man kör så får man inte se på TV. (Kan koppla ur denna spärr på min V70 (2001) med hjälp av en som visste hur).
När jag senast stod stilla på landet och tittade lite på TV i T8:an dök strax typ upp: "Spänningen på 12V batteri kritiskt låg...".

T8:an verkar allmänt känslig för elenergiuttag. I tidigare nämnd V70 kan man ladda mobiler och datorer i 12V uttaget bak utan att något stängs av . I T8:an fungerar det inte länge eftersom bilen stängs ned efter en stund. Är det de nya 12V batterierna som spökar?? (För start och stopp funktionen av motorn).
av improwise
#1192520
Snälla, säg inte att detta fel fortfarande finns kvar på Volvo, min XC60 (2012 har jag för mig att den är) tjatar konstant om låg batterinivå trots batteribyten, långkörningar precis innan och ett par verkstadsbesök. Driver mig till vansinne eftersom man aldrig kan veta om det verkligen är sant eller inte.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1192613
Har haft tv i några bilar men det kan vara det mest onödiga tillbehöret någonsin! :wink:

Kör du korta sträckor? Jag kör långa sträckor dagligen och har aldrig sett någon varning för batteriet.

Lika bra att starta en garagetråd om den kom[…]

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]