Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 530
#1191122
IMG_2960.PNG
IMG_2960.PNG (151.86 KiB) Visad 667 gånger
. Hej går i bilbytarplaner och har specat upp den här vad tycks? Vad är rimlig rabatt att få Av ÅF?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1191124
Nån speciell anledning att du inte valt en PRO?

Jag tror den hade blivit billigare, eller iallafall samma pris med PRO istället för Plus.
av Petzzon
#1191126
XC90_Executive skrev:Nån speciell anledning att du inte valt en PRO?

Jag tror den hade blivit billigare, eller iallafall samma pris med PRO istället för Plus.
Pro blir nog dyrare, men teknikpaket hade jag valt då flera av dina tillval igår i detta, då får du även navigation.
av ansjo
#1191137
Jag fick 10% på min bil, och mellan 7-10% är det du kan vänta dig som privatperson. Men lämna samma förutsättningar till flera handlare, det skiljde ganska mycket både på vad jag fick för min gamla bil och priset på den nya.
av Flajjan
#1191150
Något man ska vara noga med är att gå till flera handlare - att man har en trevlig säljare betyder inte att han varken är billigast eller kunnigast. Det har jag fått erfara.

Ang din spec, jag gjorde tillval panoramatak, jag gillar taklucka. Med panoramatak får du mycket större värmeintrång än i en bil med standard taklucka.
Man kan inte öppna takluckan lite och ha gardinen över halva taket - gardinen måste helt bak för att man ska kunna öppna takluckan. Jag gillar inte det - det blir enormt mycket mer värme i bilen.
För min personliga del så har jag numer alltid gardinen för = jag hade kunnat strunta i panoramataket.

Det är en personlig åsikt - alla tycker olika.
av 530
#1191162
Tack för svar! Har med panorama i specen! En till fråga jag glömde att ställa blir d4 motor trött på cc? Ska man uppgradera upp sig till d5? Ekonomin är väldigt tajt
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg.
av 530
#1191164
Vågar man beställa diesel? Nu med alla disesel förbud som håller på att komma!
Användarvisningsbild
av Robbi
#1191166
530 skrev:
Flajjan skrev:Något man ska vara noga med är att gå till flera handlare - att man har en trevlig säljare betyder inte att han varken är billigast eller kunnigast. Det har jag fått erfara.

Ang din spec, jag gjorde tillval panoramatak, jag gillar taklucka. Med panoramatak får du mycket större värmeintrång än i en bil med standard taklucka.
Man kan inte öppna takluckan lite och ha gardinen över halva taket - gardinen måste helt bak för att man ska kunna öppna takluckan. Jag gillar inte det - det blir enormt mycket mer värme i bilen.
För min personliga del så har jag numer alltid gardinen för = jag hade kunnat strunta i panoramataket.

Det är en personlig åsikt - alla tycker olika.

Tack för svar! Har med panorama i specen! En till fråga jag glömde att ställa blir d4 motor trött på cc? Ska man uppgradera upp sig till d5? Ekonomin är väldigt tajt
Jag har D4 och den är inte slö. Allt är ju relativt men för mig räcker det. Den sticker som ett skott i omkörning och det är viktigast.
Användarvisningsbild
av chrisrolex
#1191172
530 skrev:Vågar man beställa diesel? Nu med alla disesel förbud som håller på att komma!
Jadå, alla dieselförbud gäller bilmodeller som inte når upp till euro 6 kraven. VEA-motorerna är certifierade för Euro 6.

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]