Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
#1191254
Jag tycker nog teknikpaketet är lite av ett måste på en sådan här bil, men det är ju en smaksak. I paketet ingår dynamiska LED-strålkastare och p-sensorer fram som du lagt till.

Likaså är ju Business Advanced ett absolut måste, framför allt eftersom du redan valt Drive Mode Settings. För de 3 100 kr som tillkommer får du 12,3"-display och dimljus. Tycker egentligen att den stora displayen borde vara standard.

Några tips:
1. Svart innertak. Personligen tycker jag det är apfult med ljust innertak i en svart inredning. Med panoramatak är ju dessutom ljuset inget problem.

2. Sportratt. Jag är inte jätteförtjust i standardratten, men tycker att sportratten är riktigt snygg tack vare den blanka ramen i ekern. Paddlar är en bonus.

3. Eftersom du valt till läderklädsel och 20" tycker jag du bör välja PRO istället för Plus. Prisskillnaden blir endast 5 200 kr jämfört med en Plus med Business Advanced. Då får du dessutom en trevligare interiör med finare material och belysningspaket. Även utdragbara lårstöd och elstol på förarsidan, med mera.

Sist men inte minst, hur långt kör du per år? T5 är trevligare för samma pengar, i mitt tycke...
av 530
#1191258
Ändrat nu i specen! La tog bort läder och lade till business advanced då ingår halvläder svart som jag tycker ser bra ut. Sedan la jag till svart innertak,Tonade rutor och sist men inte minst navigation. Landar på 498 000kr vilket är godkänt
av Petzzon
#1191272
Ta bort Dynamisk Led, Park sensorer fram och Navigation och ta Teknikpaket istället. Då får du allt detta plus lite till :)
av 530
#1191280
IMG_2970.PNG
IMG_2970.PNG (163.31 KiB) Visad 462 gånger
Petzzon skrev:Ta bort Dynamisk Led, Park sensorer fram och Navigation och ta Teknikpaket istället. Då får du allt detta plus lite till :)

Tack för tipset! Fixat o klart
av ansjo
#1191295
Jag kör på 21" och är ärligt talat förvånad hur fint bilen sväljer ojämnheter och gupp, då var min XC60 med 20" betydligt sämre på de punkterna....
av 530
#1191520
Fick min offert idag av säljaren! Han drog av 10% direkt av priset, såg bra ut. Ska försöka att pressa ner priset ännu mer

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dröj[…]

Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]