Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hanzon
#1192673
Sitter två ledlister ( efter varandra) på sidan längs hela Runningboarden. Belysningen lyser samtidigt som innerbelysningen i kupén.
Jag har fått min högra Runningboard utbyt på garanti då det hade trängt in fukt i främre ledlist, jag hoppas detta var en engångs företeelse.
Bilagor
IMG_1163.JPG
IMG_1163.JPG (1.68 MiB) Visad 940 gånger
#1192701
Blir riktigt sugen jag med, främst för att minska risken för dörruppslag, men det blev även riktigt snyggt.
Får se till och göra några dygn extra i höst för att få ihop det ekonomiska. :wink:
av Jacobsson
#1192785
Jag tycker också det är snyggt men dyrt...
Säljaren sa att det kostar från 14000 så jag sa kör, väl på plats sa mekanikern -du vet att det kostar 19000:-, va?
Typ som "är du dum i huvudet?"
Så jag körde på det, eventuellt finns det nån billigare variant eller så menade han utan montering.
När jag såg lådan det kom i hajade jag priset, det hade fått plats en ny bil i den kartongen!
Innanmätet i alu skruvas dit och omges därefter av den borstade stål med gummigrepp ovan och samma crystal white som bilen under. Belysningen är snygg men väldigt svag så det krävs mörker för att se, vilket är bra enligt mig (vill inte ha neonfärg under bilen A la EPA)
av Jacobsson
#1196262
Dom är riktigt bra, både för familjen men en extra krydda är när jag lastar takboxen, vilken skillnad!
Sen tycker jag rent estetiskt att det är snyggare med än utan.
Jag är 100% nöjd även om jag tycker priset är i överkant. Fick dock samma rabatt som jag fick vid bilköpet då det blev 19300-12%=16405:- monterat och bilen tvättad!
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1196457
Tack för rapport=)

För min del är största grejen mina ungar. De står/hasar ned längs gummilisterna nu när de ska ur bilen. Särskilt min 5-åring skulle ha glädje av ett trappsteg till. Det är ju inte alltid man är på "pappa titta hur jag kan hoppa-humör".
av Jacobsson
#1196484
Helt korrekt, det hjälper väldigt mycket för de små.
Men glädjande för dom får de små akrobaterna även en bättre trampolin nu!
Jag märker också skillnad på slitaget på lack och plast vid tröskeln, mycket mer skonsamt med det extra steget!

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]