Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
#1191070
Jag har kommit på att Runningboard är riktigt bra att ha när barn ska in och ur bilen.
Tyvärr hade jag inte tänkt på det vid köpet så jag behöver komplettera med det.
Jag hittar ingenstans vad det kostar att bara köpa? Hittar det bara i paket som jag inte vill ha.
Någon som vet pris? Gärna monterat men enbart pris för delar är ok.
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1191080
Jag kan bara erbjuda ett höftskott eftersom det var länge sedan jag la detta åt sidan pga att priset var för högt. Jag minns det som något i stil med 20 tussar. Skulle själv också vilja ha. Stackars dörrlister...
av Jacobsson
#1191086
Ok 10 per sida, rätt dyrt... men den kanske är upplyst.
Såg på nätet om vool.se som har en egen variant för typ 5000:- vet inte vad skillnaden är dock.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1191111
Pris från 19 350kr
http://www.volvocars.com/se/bilar/model ... esc#detail

Jag har detta tillbehör, är även mycket bra skydd som förhindrar dörruppslag på trånga parkeringar.
av Jacobsson
#1192072
Tydligen tvärslut i göteborg men min pst lyckades hitta ett par så imorgon ska dom monteras!
av Jacobsson
#1192623
Så nu sitter dom där och bra blev det!
Barnen på 4 & 5 älskar att ta sig in och ur enklare själva. Nyförlösta frun hade inte klarat ta sig in själv utan. 11åringen blir inte lika smutsig om benen. Den nyfödda tjejen bryr sig inte men jag har lite problem än så länge. Jag har för långa ben för att använda den och då kliver jag över den och blir smutsig om benet vilket jag inte blev tidigare. Det känns dock som en vanesak så det kan bli bättre. Snyggt blev det i alla fall!!Bild


//J
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1192660
Tycker också att det bvlev snyggt! Det där med smuts på benet har jag läst att fler har problem med, men snart har du nog hittat rätt "knix" för att undvika det när du sätter dig i bilen.

Är runningboarden belyst på ovan- eller undersidan?

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]