Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hoppe
#1192929
Mwi skrev:Det hade jag missat, så nu får man visst göra en offentlig pudel :oops:
Pudlar är fina. :wink:

Stylingkit tycker jag gör sig bra på de mörkare färgerna, dock inte på Maple Brown, men det är en personlig åsikt. Tycker också att det funkar alldeles utmärkt på Electric Silver.

Jag var en av de första som fick sin CC levererad så man hade inte möjligheten att se saker live innan man beställde. Nöjd med Osmium som färg men kanske att jag tagit Denim (som inte fanns när jag beställde) om jag skulle teckna en order idag. Pine Grey verkar också fin. I övrigt har jag alla kryss i utrustningslistan förutom panorama och B&W samt sportratten som inte gick att få med rattvärme på MY17.

Mvh

Hans Olof


.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1193033
VolvoB20 skrev:
Fisch skrev: 1) Vad är tjusningen med svart innertak? ALLA demobilar hade detta.
Har en svart bil med svart innertak. det märks, Svart färg absorberar solens energi så taket blir brännhett. På insidan utstrålar det svarta taket värmen som infraröd strålning så det blir hett om huvudet.
Måste ju bero på vad du har för färg utanpå bilen..

Jag har svart innertak och brunt utanpå och mitt innertak blir inte varmt.

Jag gillar det svarta taket. Inte alls så känsligt för fläckar när man ska lasta saker. Det blir lätt märken i ett ljust tak, men det Kanske kvittar om du har förmånsbil... :)
Användarvisningsbild
av Fisch
#1193180
XC90_Executive skrev:Definitivt stylingpaketet.
Egentligen en no-brainer. Det får vara kvar. Priset är bra också, 6900 inkl dubbla slutrör.
Hoppe skrev:
Mwi skrev:Det hade jag missat, så nu får man visst göra en offentlig pudel :oops:
Pudlar är fina. :wink:

Stylingkit tycker jag gör sig bra på de mörkare färgerna, dock inte på Maple Brown, men det är en personlig åsikt. Tycker också att det funkar alldeles utmärkt på Electric Silver.

Jag var en av de första som fick sin CC levererad så man hade inte möjligheten att se saker live innan man beställde. Nöjd med Osmium som färg men kanske att jag tagit Denim (som inte fanns när jag beställde) om jag skulle teckna en order idag. Pine Grey verkar också fin. I övrigt har jag alla kryss i utrustningslistan förutom panorama och B&W samt sportratten som inte gick att få med rattvärme på MY17.

Mvh

Hans Olof


.
Men visst är det rattvärme i sportratten i en MY18?
av Hoppe
#1193192
[/quote]

Men visst är det rattvärme i sportratten i en MY18?[/quote]

Jepp, det går att få rattvärme i sportratten på MY18. Det och att även bakrutan är laminerad när man beställer akustikrutorna är väl de "stora" skillnaderna i utrustning mellan MY17 och MY18, ja förutom nya färger både exteriört och interiört då.

Mvh

Hans Olof
av Flajjan
#1193194
Min är en 2017, jag har sportratt med värme, levererad i mars.

En intressant kommentar idag när jag lånade ut bilen till en kollega som körde 25 mil med den.

- fantastiskt trevlig bil. Men vilken märklig förbrukning och stolen, det går ju inte att sitta bekvämt i den. Varför sitter man så märkligt. Så kan det vara. Dom som funderar på att köpa en v90 setilö att köra 20-25 mil i ett sträck så ni verkligwn får känna av bilen...
Användarvisningsbild
av Fisch
#1193221
Ilduce77 skrev:
VolvoB20 skrev:
Fisch skrev: 1) Vad är tjusningen med svart innertak? ALLA demobilar hade detta.
Har en svart bil med svart innertak. det märks, Svart färg absorberar solens energi så taket blir brännhett. På insidan utstrålar det svarta taket värmen som infraröd strålning så det blir hett om huvudet.
Måste ju bero på vad du har för färg utanpå bilen..

Jag har svart innertak och brunt utanpå och mitt innertak blir inte varmt.

Jag gillar det svarta taket. Inte alls så känsligt för fläckar när man ska lasta saker. Det blir lätt märken i ett ljust tak, men det Kanske kvittar om du har förmånsbil... :)
Jo, jag är rätt noggrann ändå så fläckar tas bort ganska omgående även fast det är en förmånsbil. Däremot är hunden vit (jack russel) så med ljust innertak så slipper jag i alla fall se hundpäls i taket jämfört med det svarta taket, nu när jag inte får in bur samtidigt som barnvagn.
Användarvisningsbild
av Fisch
#1193224
Hoppe skrev:
Men visst är det rattvärme i sportratten i en MY18?[/quote]

Jepp, det går att få rattvärme i sportratten på MY18. Det och att även bakrutan är laminerad när man beställer akustikrutorna är väl de "stora" skillnaderna i utrustning mellan MY17 och MY18, ja förutom nya färger både exteriört och interiört då.

Mvh

Hans Olof[/quote]

Tackar. Rattvärme är en sällan skådad lyx så det vill man ju ha.
Flajjan skrev:Min är en 2017, jag har sportratt med värme, levererad i mars.

En intressant kommentar idag när jag lånade ut bilen till en kollega som körde 25 mil med den.

- fantastiskt trevlig bil. Men vilken märklig förbrukning och stolen, det går ju inte att sitta bekvämt i den. Varför sitter man så märkligt. Så kan det vara. Dom som funderar på att köpa en v90 setilö att köra 20-25 mil i ett sträck så ni verkligwn får känna av bilen...
Nu har jag inte kört 20-25 mil i sträck. Men 16 mil, möte ett par timmar sedan 16 mil igen. Gick förträffligt med inscriptionstolen. Däremot tog det en stund att justera in stolen. Är 195cm är och väger 95 kilo, byggd som en hockeyspelare av förekommen anledning. Kanske är mitt duck-ass och ryggtavla som passar ovanligt bra i en V90. Hoppas att det går lika bra på längre resor sen när bilen är levererad förstås.
Användarvisningsbild
av Fisch
#1193660
Nu har jag fått inloggning till Min Volvo. Noterade under fliken "Bilfakta" att jag tydligen har HUD och panoramaglastak, även fast jag inte beställt detta. Hör det till vanligheterna att Volvo bjuder på sådant?
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på fö[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]

Säger det något särskilt att det […]

Dragonfire