Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av City69
#1190858
Jag har en XC90 T8 -17 som sedan igår inte vill laddas. När jag stoppar in laddhandsken så verkar allt funka, men efter ca 30 sekunder lyser den rött och laddningen avbryts. Nån som har liknande problem??
Användarvisningsbild
av joel80
#1190898
Har du testat I olika uttag?
Börjar led-lampan där du stoppar i sladden blinka grönt någon gång innan det ger upp efter 30sek?

Har du flera kablar? Tänkte om du har möjlighet att testa på en laddstation med en annan sladd än den du kanske har hemma.
Användarvisningsbild
av City69
#1190899
Den visar grönt i början, och jag har även testat att ladda på Ikea vilket gick åt skogen. Jaja, får ringa återförsäljaren på måndag. Har dessutom lite andra "issues"


joel80 skrev:Har du testat I olika uttag?
Börjar led-lampan där du stoppar i sladden blinka grönt någon gång innan det ger upp efter 30sek?

Har du flera kablar? Tänkte om du har möjlighet att testa på en laddstation med en annan sladd än den du kanske har hemma.
Användarvisningsbild
av City69
#1190904
Jepp, i will
joel80 skrev:Surt.
Uppdatera gärna sen med vad som var felet om du får reda på det.
av Jacobsson
#1190933
Var bor du? Kanske kan testa mina två olika kablar.
Men det har väl iof ÅF i annat fall.
Användarvisningsbild
av City69
#1190935
Jag bor i Göteborg, men tack i alla fall :-)


Jacobsson skrev:Var bor du? Kanske kan testa mina två olika kablar.
Men det har väl iof ÅF i annat fall.
av volvojesus
#1191041
Jag har en v60 Twin engine och har aldrig tidigare sett rött ljus men idag hände det första gången när jag kopplade in mig på Lidl butikens 54A snabbladdare. Enligt laddstationen så var laddningen aktiv men rött ljus i bilen. Någon som vet nåt varför jag inte kunde ladda?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av City69
#1191043
Och idag fungerade det igen....????

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...