Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mellvid
#1190765
Jag har länge tänkt att optimera min T8, och om man tittar på polestars hemsida så finns beställningsnummer osv. klart.
Ringer man däremot handlaren (har testat olika), så får man inte in ordern på mitt regnr.

Någon som har lyckats köpa och installera optimeringen till sin V90 T8?
av rale
#1190818
V90 T8 klar idag med Polestar. Provat nån sekund. (Knappt provat POWER innan optimering heller. Mest 30-40km/h härikring typ).

Lämna im den 8:40. Klar kl 09:15 enligt Volvo Call. (Såg att de flyttade tillbaka bilen till kontrollplatsen).

Två timmar senare var besiktningen klar. (Undra var de gör då? -e den trimmad? OK jag signerar! 1670SEK tack!)
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1190824
rale skrev:V90 T8 klar idag med Polestar. Provat nån sekund. (Knappt provat POWER innan optimering heller. Mest 30-40km/h härikring typ).

Lämna im den 8:40. Klar kl 09:15 enligt Volvo Call. (Såg att de flyttade tillbaka bilen till kontrollplatsen).

Två timmar senare var besiktningen klar. (Undra var de gör då? -e den trimmad? OK jag signerar! 1670SEK tack!)
Måste fråga - betalade du 1670kr registreringsbesiktning för Polestar?
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
#1190895
Hmm, 1670kr för registreringsbesiktningen är galet dyrt. Jag tyckte det var dyrt med 895kr som det kostade för mig på Opus.

Vid registreringsbesiktningen kontrollerar de att bilens VIN-nummer stämmer överens med Polestars/Volvos intyg om förändrad motoreffekt som handlaren skrivit på.

Sen ser de till att uppgifterna kommer in till fordonsregistret. Nu när jag kollar upp min bil via fordonsregistret så är den nya effekten angiven samt har Tillägsinformationen "T31B Motorn ändrad lagts till".

Kan tyckas dyrt för registreringsbesiktningen men det är bara att se glad ut att betala - man vet ju på förhand att det måste göras.
Användarvisningsbild
av joel80
#1190905
Kan man välja att bara få intyget och åka och reg-besiktiga själv?
Användarvisningsbild
av Derank
#1190907
de finns ju ingen som helst anledning att kasta ut 1800pix på en regbes. jag flrstår inte ens varför vissa gör det
av Mwi
#1190919
Derank skrev:de finns ju ingen som helst anledning att kasta ut 1800pix på en regbes. jag flrstår inte ens varför vissa gör det
Jag gillar att ha en godkänd och laglig bil :lol:
joel80 skrev:Kan man välja att bara få intyget och åka och reg-besiktiga själv?
Inga problem, bara boka tid för reg-besiktning och ta med intyget från Volvo.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1190920
Det var priset 1670kr jag reagerade på.
Jag betalade 695kr för regbesikting i juni i år på Bilprovningen.
av Jacobsson
#1190934
Jag betalade ca 1700 för min.
Visste redan innan om priset och vad andra har betalat och jag hade valet att köra iväg själv eller låta bilia sköts det vilket jag valde.
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man k&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]