Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1190843
TommyP86 skrev:På farsans xc90 d5 -17 var slangen till powerpulsen kass i en pressning så allt tryck pyste ut där, och det gjorde enorm skillnad när den byttes, i hela registret.
Man kunde höra att det pyste efter att bilen stängts av, om nån kanske har samma?
(Tänkte på att man upplever den som undermotoriserad.
Bild
Har inte hört något sådant ljud, och tror att allt är ok, är bara van med bättre respons vid gaspådrag.
#1192322
Jaha, så har jag hunnit få in bilen på verkstad, har stått där i tre dagar, framskivor bytta, partikelfälla bytt, av den var det inget kvar alls inuti i princip.
Om ett par veckor skall den tillbaka för byte av skivor bak samt åtgärd av Power Puls, finns visst någon åtgärd på detta.
Förhoppningsvis skall bilen känna lite piggare efter allt detta, och i alla fall sluta vibrera vid inbromsning.
#1192521
TommyP86 skrev:På farsans xc90 d5 -17 var slangen till powerpulsen kass i en pressning så allt tryck pyste ut där, och det gjorde enorm skillnad när den byttes, i hela registret.
Man kunde höra att det pyste efter att bilen stängts av, om nån kanske har samma?
(Tänkte på att man upplever den som undermotoriserad.
Bild
Power Pys alltså istället för Power Pulse :D
#1196268
Nya skivor, ombalanserade däck = inga vibrationer i bilen.
Även fått uppdaterad powerpulse, har dock inte haft möjlighet att känna efter om det är någon skillnad mot tidigare.

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]