Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1190531
Tjenare.

Jag är lite nyfiken på vilka tillval på V90 och S90 som endast är en mjukvaruuppdatering?
Apple Carplay ska vara ett sådant tillval har jag förstått.
Men hur är det med tex navigering, och Park assist (förutsatt att man har parkeringssensorer fram och bak)?

Med vänlig hälsning, Micke
#1190549
Mtec skrev:Tjenare.

Jag är lite nyfiken på vilka tillval på V90 och S90 som endast är en mjukvaruuppdatering?
Apple Carplay ska vara ett sådant tillval har jag förstått.
Men hur är det med tex navigering, och Park assist (förutsatt att man har parkeringssensorer fram och bak)?

Med vänlig hälsning, Micke
Apple CarPlay är inte endast mjukvara. Man får ett extra USB uttag i mittkonsolen när man väljer till detta.
Tror även att navigering har extra hårdvara. Kan vara så att Park Assist kräver kameror?

Polestaroptimeringen är endast mjukvara dock :)
#1191760
thread skrev:
Mtec skrev:Tjenare.

Jag är lite nyfiken på vilka tillval på V90 och S90 som endast är en mjukvaruuppdatering?
Apple Carplay ska vara ett sådant tillval har jag förstått.
Men hur är det med tex navigering, och Park assist (förutsatt att man har parkeringssensorer fram och bak)?

Med vänlig hälsning, Micke
Apple CarPlay är inte endast mjukvara. Man får ett extra USB uttag i mittkonsolen när man väljer till detta.
Tror även att navigering har extra hårdvara. Kan vara så att Park Assist kräver kameror?

Polestaroptimeringen är endast mjukvara dock :)

Navigeringen har ingen extra hårdvara vad jag förstått, jag kompletterade med den i efterhand och enligt teknikern så var det enbart en mjukvarudetalj som de slog på och installerade kartorna.
#1197854
Tackar för de olika svaren.
Såg att Park assist sjunker från 6-3.000kr i "Bygg din Volvo" appen om man väljer till Teknikpaketet. Jag gissar på att de 3.000kr är för de främre parkeringssenorerna. Kameror bör inte behövas för att få park assist att fungera. Funktionen att bilen styr själv finns ju som standard så den bör ju fungera för park assist med.

Anledningen till att jag frågar är att jag valt en V90 som förmånsbil på jobbet, och tillbehör blir billigare att köpa till privat i efterhand än att ta med det från första början.

/Micke
Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]