Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av salmonsalar
#1189852
Är det någon mer som fått problem med att rutan för internet via bilmodem avbockas eget man haft bilen avstängd ett tag?
Varje gång jag kommer till bilen nu så måste jag gå in under inställningar och bocka i den för att få nätaccess.
Detta har funkat förut men felet kom i helgen.
Märkligt eftersom jag inte fått någon uppdatering till bilen...Bild

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
av rogsme
#1189868
Jag hade det problemet i våras i samband med att navigeringsfunktionen "fått spunk" (modem och GPS sitter i samma modul). Bägge dessa fel åtgärdades genom att koppla bort pluspolen på verkstan.
av salmonsalar
#1190037
Stämmer med att gps är bajs nu. Kollar jag var bilen är enligt voc säger den helt fel ställe.
Och trycker jag på navigation kommer inget upp.
Skall testa koppla bort pluspolen sedan!!
Tack!

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Användarvisningsbild
av jgbptl
#1191071
Jag har haft ett liknande problem på min snart tre år gamla V70, motsvarande checkbox avmarkeras slumpmässigt. Ibland sker det varje dag men ibland kan det också dröja flera veckor. Har bett verkstan fixa det två gånger men de har hitintills inte lyckats. Byter dock bil om några månader så nu får det vara.
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1191087
Fick precis liknande problem, men när jag försökte klicka i rutan kom bara cirkeln fram och efter en minut eller så avbröts det.

Såg även att Volvo on Call valet under kommunikation var grått och inte kunde klickas på.

Däremot har navigation/gps fungerat felfritt.

Efter 2 dygn med samma fel valde jag att rycka minuspolen och nu funkar det igen.
av hk1971j
#1191089
Har haft samma problem och även att andra inställningar som "visa info i instumentpanel" typ radio kanal eller spelad låt Spotify bockas ur. Fick en total uppgradering av mjukvara vilket var nice så jag fick nya gränssnittet som är samma som i nya XC60.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av swm
#1191210
jgbptl skrev:Jag har haft ett liknande problem på min snart tre år gamla V70, motsvarande checkbox avmarkeras slumpmässigt. Ibland sker det varje dag men ibland kan det också dröja flera veckor. Har bett verkstan fixa det två gånger men de har hitintills inte lyckats. Byter dock bil om några månader så nu får det vara.
jag har samma erfarenhet från min förra V70 (MY15). Modemet var hopplöst. Ibland gick det att aktivera via meny, ibland fick jag plocka ur SIM-kortet. Min V90 har dock skött sig bra förutom när den var ny och hela infotainment, kommunikation och VoC buggade ihop. Det löstes med ny programvara i början av Februari, Sen dess har jag inte råkat ut för problemet.

Det verkar vara något med vissa modem. Att rycka SIM är möjligen en fix på en V70 men det låter sig inte göras ostraffat på en V90. Då är säkringen eller pluspolen betydligt enklare
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]