Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av troubleshooter
#1193455
Fisch skrev:
SundanceKid skrev:T5 är väl ett bra alternativ. Jag är känslig för vibrationer och dieselknatter så d3 d4 d5 går bort helt för mig.
T4 kommer väl bara lika len som T5 antar jag.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
VEA dieslarna går ju väldigt lent tycker jag. D5 med power pulse är en störtskön maskin. Det är ju T6 förvisso också. Har du andra erfarenheter av vibrationer och knatter?
Efter 1500 mil kan jag bara hålla med VEA D5 är väldigt len i gången, och ja dieselknatter upplever jag lite när jag har rutan nervevad och åker ur garaget på jobbet men inte mer än så.
Men det är en helt annan sak att köra diesel, med automat reagerar man inte på det, men med manuell låda så märker man att det effektiva varvtalsområdet är mindre, men utnyttjar
man det till fullo kan man åka på bra, kanske inte lika roligt som att tokvarva en bensinare men det har jag i alla fall blivit för gammal för. :roll:
Användarvisningsbild
av Wibe
#1193511
Jag kan bara jämföra V90 T5 med Vea D4:an i en V70 MY 15 som jag hade innan. Gilllar karaktären hos bensin bättre och även om dieseln var tyst så är bensinaren tystare. Sjukt nöjd med T5:an


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av djkramer
#1195305
Känns ju lite märkligt att Bilia saluför T4 men det går inte att bygga den i Bygg Volvo-appen...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1196445
Även Bra bil har en T4 annons ute.
Den lär dyka upp i "bygg din bil" snart, kan inte säga mer nu.
Användarvisningsbild
av Derank
#1196449
På måndag ska det gå att bygga den säger man här
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1196605
Finns i bygg din bil nu!
av UnleashFusion
#1196665
hm... T4, 426100kr för inscription+aut, metallic, elektrisk motorvärmare, nav. Sen om man väljer paket(er) och lulul .. det är tempting att köpa en och byta in sin V70.. dock skiljer det cirka 22800(+- 5000kr(R-design).. mellan T4 och T5.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1196682
Alltså, T4 är ca 30 lax billigare än T5

Vart ett svart lastskydd också, fanns inte r[…]

Frågor om V60

Jag går i tankarna att köpa en V60 de[…]

-16 T5 bi-fuel startar inte

Tryck finns. Men upptäckte nu att omstäl[…]

Fick dock precis reda på att den skulle […]