- tor 24 aug 2017, 08:58
#1193455
Men det är en helt annan sak att köra diesel, med automat reagerar man inte på det, men med manuell låda så märker man att det effektiva varvtalsområdet är mindre, men utnyttjar
man det till fullo kan man åka på bra, kanske inte lika roligt som att tokvarva en bensinare men det har jag i alla fall blivit för gammal för. :roll:
Fisch skrev:Efter 1500 mil kan jag bara hålla med VEA D5 är väldigt len i gången, och ja dieselknatter upplever jag lite när jag har rutan nervevad och åker ur garaget på jobbet men inte mer än så.SundanceKid skrev:T5 är väl ett bra alternativ. Jag är känslig för vibrationer och dieselknatter så d3 d4 d5 går bort helt för mig.VEA dieslarna går ju väldigt lent tycker jag. D5 med power pulse är en störtskön maskin. Det är ju T6 förvisso också. Har du andra erfarenheter av vibrationer och knatter?
T4 kommer väl bara lika len som T5 antar jag.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Men det är en helt annan sak att köra diesel, med automat reagerar man inte på det, men med manuell låda så märker man att det effektiva varvtalsområdet är mindre, men utnyttjar
man det till fullo kan man åka på bra, kanske inte lika roligt som att tokvarva en bensinare men det har jag i alla fall blivit för gammal för. :roll:
Det är aldrig för sent att ge upp!
-V70 2,5T AWD 2004 Såld
- V70 D5 AWD 2008 Såld
- XC60 D5 Polestar 2013 Såld
- V90 CC D5 AWD PRO 2017 Såld
- BMW X5 45e 2021
-V70 2,5T AWD 2004 Såld
- V70 D5 AWD 2008 Såld
- XC60 D5 Polestar 2013 Såld
- V90 CC D5 AWD PRO 2017 Såld
- BMW X5 45e 2021