Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av brynascalle
#1189295
Hej
Är just nu på väg genom vårt västra grannland. Får ingen flödesinformation på motorvägen, de angränsande vägarna ser man dock de gröna, gula och röda linjerna.

Är detta bara ett tillfälligt problem eller saknas denna informationen alltid på de norska motorvägarna?
#1189411
Jag har inte DAB, så det kan ju vara en förklaring. Däremot så är ju bilen uppkopplad i övrigt via bilmodemet, och för de andra vägarna i Norge fick jag flödesinformation, det var bara motorvägarna som var ett svart hål.
Användarvisningsbild
av mikeman
#1189443
RTTI sänds inte via FM utan över mobilnäten till en uppkopplad bil så det var nog tillfälligt fel. Hände mig på semestern i Italien under några timmar (alla vägar tappade sin färg) men kom tillbaka senare.

För övrigt första gången jag kört en bil med RTTI och det var riktigt imponerande jämfört med att titta på karta på mobilen och försöka (recalculate route) för hand...
#1189524
mikeman skrev:RTTI sänds inte via FM utan över mobilnäten till en uppkopplad bil så det var nog tillfälligt fel. Hände mig på semestern i Italien under några timmar (alla vägar tappade sin färg) men kom tillbaka senare.

För övrigt första gången jag kört en bil med RTTI och det var riktigt imponerande jämfört med att titta på karta på mobilen och försöka (recalculate route) för hand...
Får hoppas på att så var fallet. Blev konfunderad då det endast var motorvägarna som saknade information.
Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa g[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-De[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdate[…]

Det är inte reglervententilen på AC s[…]