Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
#1189273
Ska Volvo vara "premium" så ska man inte behöva skicka in en lista, man ska inte ens behöva gå igenom bilen vid leverans.
av volvoc70cab
#1189303
Rillee skrev:Ska Volvo vara "premium" så ska man inte behöva skicka in en lista, man ska inte ens behöva gå igenom bilen vid leverans.
Förstår inte riktigt vad du menar ? Vad är din definition om vad en premium bil är ? Klart man ska kontrollera bilen när man hämtar ut den. Alltid svårare när bilen har lämnat hallen. Har varit ägare tidigare av bilmärken Audi och MB som är så kallade premiumbilar. Även de hade sina brister !
Skulle kunna skriva en mindre uppsats om fel på dessa bilar.
av troubleshooter
#1189308
Att kontrollera att bilen ser ut som jag förväntat mig precis som jag kontrollerar att jag har fått den extrautrustning som jag beställt äe väl självklart skulle dock inte orka hålla på att skicka en lista till säljaren vad jag kommer leta efter för fel, men aldrig fel att ha med sig sin egen checklista om man är orolig för något.......
av volvoc70cab
#1189453
Åkte med en bekant som är ägare till Toyota Auris som inte bedöms som en premium bil. Han körde bilen på en verkligen eländig väg. Kunde varken höra skrammel eller "knirr" eller något annat oljud från bilen. Blev mycket imponerad över hur väl bilen var sammansatt- Tyst och fint gick bilen !
av Pekå
#1192600
Många verkar tro att kör man ut ur bilhallen så har man accepterat bilen. I mitt tycke är det bättre att ta ut bilen om man inte ser något som känns totalt fel (svårt att se något som är så totalt fel så att bilen är obrukbar) kör någon vecka känn på bilen samla ihop eventuella fel och låt återförsäljaren få fixa allt på ett bräde eller vänta på första service. Jag kan intyga att när det gäller Volvos vilja att rätta fel så tvekar de inte.Om de skulle tveka så kan man ju alltid påminna dem om vilken kassa ko 90 serien blivit :wink:
av Xanthopteryx
#1192617
Pekå skrev:Många verkar tro att kör man ut ur bilhallen så har man accepterat bilen. I mitt tycke är det bättre att ta ut bilen om man inte ser något som känns totalt fel (svårt att se något som är så totalt fel så att bilen är obrukbar) kör någon vecka känn på bilen samla ihop eventuella fel och låt återförsäljaren få fixa allt på ett bräde eller vänta på första service. Jag kan intyga att när det gäller Volvos vilja att rätta fel så tvekar de inte.Om de skulle tveka så kan man ju alltid påminna dem om vilken kassa ko 90 serien blivit :wink:
Jag har annat att göra än att fara till verkstad för att fixa saker som inte ens borde vara trasigt frän början.
Bättre att det är gjort innan om möjligt.
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]