Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1188999
Nu närmar det sig.

Här är vad jag lyckats gräva fram som folk har haft problem med på ny V90.
Något mer ni vill lägga till?
Tänkte skicka listan till firman så kan de kolla direkt och se om något verkar uppenbart fel.

1. Inpassning dörrar

2. Inpassning baklucka

3. Inpassning motorhuv

4. Insynskydd

5. Lyktspolning

6. Programvara

7. Dragkrok utfällning/infällning

8. Volvo-on-call/WiFi

9. Tanklock (Har själv noterat två demobilar där locket suttit fast på olåsta bilar)

10. Skruvar till krockgardin

11. Vibrationer i motorvägsfart

12. Missljud från instrumentpanel

13. Gnisslande bromsar

14. Gasdämpare bagagerumsgolv (Samma här, två bilar med deffekta dämpare till lastrumsgolvet)

15. Täcklock bakrutespolare
av kmi
#1189032
Jeg fik min bil i slutningen af April, der har faktisk ikke været nogle problemmer udover kameraet i framrutan och sensus apps som der finns en løsning til. Samle kvaliteteten på min V90CC går ikke at jmf. med min 2016 Volvo Xc60.

Så jeg ville ikke være nærvøs omkring en MY18
av Turbodanne
#1189146
SundanceKid skrev:Inget av dessa behöver du påtala

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Nähä ? Vi har ju folk som nyligen hämtat ut bilar som vibrerar , men det är inte värt att påpeka?
av SundanceKid
#1189158
Jo det klart att nåt utav dessa felen kan du få. Men de som skriver i detta forum är de med fel och brister på sina bilar 99.9 procent har antagligen inga fel.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1189200
Turbodanne skrev:
SundanceKid skrev:Inget av dessa behöver du påtala

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Nähä ? Vi har ju folk som nyligen hämtat ut bilar som vibrerar , men det är inte värt att påpeka?
Ska du påpeka ett fel som nog inte finns på din bil?
Senast redigerad av 1 fmcarv, redigerad totalt 0 gånger.
av Xanthopteryx
#1189204
fmcarv skrev:
Turbodanne skrev:
SundanceKid skrev:Inget av dessa behöver du påtala

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Nähä ? Vi har ju folk som nyligen hämtat ut bilar som vibrerar , men det är inte värt att påpeka?
Ska du påpeka ett fel som nog inte finns på din bil?
Det handlar inte om att påpeka fel som inte finns.
Det handlar om att det är bättre att de kontrollerar saker som är känt att flera drabbats av, så slipper jag komma dit, konstatera uppenbara felaktigheter och sedan skall jag lämna tillbaka och krångla.
Om de vet vilka saker folk har haft problem med så kan ju kontrollera (som dörrpassning, saknade plupar, gammal mjukvara e.t.c.) och så är det fixat när jag hämtar bilen. Sedan kan såklart saker uppstå ändå och vi kan ha olika definition på när dörrar sitter bra, men sannolikheten för att saker är till största delen fixade är i allafall tämligen hög.
av Jacobsson
#1189219
Jag tycker det är rätt att meddela innan vad du kommer kolla noga på. En stor skara bryr sig nog inte och hämtar ut bilen utan kontroll. Andra synar i skarvarna, jag tillhör en av dom. Jag skickade en lista liknande din och det gjorde att leveransavdelnibgen visste om vad jag skulle vara petig med och hittade en sak som kunde justeras. Jag fick hämta bilen en dag senare men då var det prima!
av Turbodanne
#1189268
Förstår inte riktigt attityden hos vissa här , köper man en NY bil ska ALLT vara PERFEKT , den ska inte vibrera , dörrarna ska inte sitta felinpassade eller nått annat konstigt , det är väl inget konstigt att kräva det?

Sen får man tjöta lite på kä[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

I stort sett är det bara skärmen du kan[…]

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]