Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1199187
pwillow skrev:Är det någon här som använder Waze via Android Auto?
Jag har problem att få position (GPS) inuti Waze. Kör jag google maps så får jag position genast. Väldigt konstigt.
Testa rensa cachen och alternativt datan från appen.
Jag hade höga förhoppningar om att testa detta men typ två veckor innan vi hämtade bilen lade dataporten av på telefonen *morr*
Inte orkat plocka isär (ALLT måste tydligen tas loss!) för att byta ännu.
av Hoppe
#1202164
Hej,
Jag får inte Android Auto att fungera. Står bara "Ansluter enheten" men inget händer. Har uppdaterad programvara med "nya looken" i Sensus. Den uppdateringen gjordes i slutet av juni om det nu har någon betydelse. Och ja, jag har läst instruktionsboken. När jag anslöt telefonen kom alla "hälsningsfraser", godkänna villkor osv. upp. Fick dock ett "felmeddelande" att telefonen var ansluten via blåtand så någon form av kollision inträffade. Avaktiverade blåtanden och försökte på nytt med samma dåliga resultat plus att det även stod ansluter telefon. Kan problemet bero på att telefonen är av för ny modell (Samsung S8+)?

Mvh
Hans Olof
av raolss
#1202166
Hoppe skrev:Hej,
Jag får inte Android Auto att fungera. Står bara "Ansluter enheten" men inget händer. Har uppdaterad programvara med "nya looken" i Sensus. Den uppdateringen gjordes i slutet av juni om det nu har någon betydelse. Och ja, jag har läst instruktionsboken. När jag anslöt telefonen kom alla "hälsningsfraser", godkänna villkor osv. upp. Fick dock ett "felmeddelande" att telefonen var ansluten via blåtand så någon form av kollision inträffade. Avaktiverade blåtanden och försökte på nytt med samma dåliga resultat plus att det även stod ansluter telefon. Kan problemet bero på att telefonen är av för ny modell (Samsung S8+)?

Mvh
Hans Olof
Har du installerat Android Auto via http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ ?

Bluetooth kopplar ifrån när man kör Android Auto så det är i sin ordning.

Mvh
Rasmus
av Hoppe
#1202268
raolss skrev: Har du installerat Android Auto via http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ ?

Bluetooth kopplar ifrån när man kör Android Auto så det är i sin ordning.

Mvh
Rasmus
Måste man installera APK när man har AA från fabrik och uppdaterad programvara?

Mvh

Hans Olof
av raolss
#1202270
Hoppe skrev:
raolss skrev: Har du installerat Android Auto via http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ ?

Bluetooth kopplar ifrån när man kör Android Auto så det är i sin ordning.

Mvh
Rasmus
Måste man installera APK när man har AA från fabrik och uppdaterad programvara?

Mvh

Hans Olof
Ja, tyvärr är det så eftersom Google inte släppt Android Auto i Sverige.
#1202304
Hoppe skrev:
raolss skrev: Har du installerat Android Auto via http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ ?

Bluetooth kopplar ifrån när man kör Android Auto så det är i sin ordning.

Mvh
Rasmus
Måste man installera APK när man har AA från fabrik och uppdaterad programvara?

Mvh

Hans Olof
Vad som finns i bilen är en sak. Vad som finns i din telefon är en annan.
Det du har från fabrik är stöd för android auto i bilen.
Det du installerar i telefonen ger dig stöd för android auto i telefonen.
Appen och bilen pratar sedan med varandra.
Bilen hittar alltså ingen som svarar i din telefon. Och din telefon fattar inte vad den skall göra utan laddar sig helt enkelt bara.
av Hoppe
#1202318
Okej, tack för hjälpen. Men nu uppstod nästa problem: Andriod-appen är inte kompatibel med min enhet...
av raolss
#1202357
Hoppe skrev:Okej, tack för hjälpen. Men nu uppstod nästa problem: Andriod-appen är inte kompatibel med min enhet...
Hej

Det finns tre varianter av APK:n. För Samsung S8 trod jag du ska välja ARM64. Har du gjort det?

Mvh
Rasmus
av Hoppe
#1202450
raolss skrev:
Hej

Det finns tre varianter av APK:n. För Samsung S8 trod jag du ska välja ARM64. Har du gjort det?

Mvh
Rasmus
Alla tre varianterna bråkar med mig...

Mvh

Hans Olof
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Tjena! AC i denna V70 2011 blåser ut kall lu[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]