Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1188497
Tjena.
I min tidigare v60 my15 hade jag storytel som app i sensus.
Denna finns inte med som app i min nya v90.
Lite synd att de valt bort appen så den ändå var smidig att ha i bilen.
Är det någon mer här inne som saknar den?

Vad hade ni gärna mer sett som inbyggda appar i bilen?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1188599
Xanthopteryx skrev:Skriv till SR och tipsa om Carplay/Android auto?
Det har jag gjort. Utvecklarna har svarat flera gånger. De verkar inte så pigga på idén och verkar inte riktigt förstå behovet. De tycker att det får räcka med att köra via Bluetooth. Jag har försökt argumentera för motsatsen men hittills utan framgång.

Jag har även kollat upp vilka begränsningar som Apple lägger på utvecklarna vad gäller CarPlay - både Storytel och SR skulle funka perfekt i CarPlay enligt min uppfattning.

Tråd om CarPlay och SR: https://kundo.se/org/sverigesradio/d/carplay/

Tråd om CarPlay och Storytel:
#1188608
Jo, men ärligt, det går ju att köra Storytel via blåtand. Jag irriterade mig två sekunder sedan kom jag på att det inte är som med Spotify, att man byter ofta. Man sätter ju på en bok och låter den gå. Inte mycket mer jobb än det var att en gång i tiden mata in en CD.
#1188618
Jag håller med, SR Play är en alldeles utmärkt app att lägga till.
Jag förstår inte argumentet från utvecklarna, att använda blåtand. Varför finns då möjligheten att lägga till appar? Det är enklare och framförallt säkrare att ha allt samlat på samma pekskärm. Säkerhet är väl ändå Volvos signum och att flyttta fokus till mobilen kan inte vara i linje med Volvos nollvision.
Skärpning!
#1188621
ForceWalker skrev:
kmi skrev:De skulle ha gjort hele infotainment baseret på andriod. Så i princip alle apps hade funkad!
Det kommer inom 2 år :wink:
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... lade-bilar
Det blir appar knutna till bilen och dess tjänster. Du kommer aldrig att få tex playstore i sensus förr att fritt kunna installera det du vill. Det kommer aldrig att ske i en Volvo.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]