Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
#1186621
Är det lätt att kalibrera kamerorna?
Min bil tror jag kör på linjerna hela tiden....
Grejen är att kamerans ena fäste har vart av sen ny så kameran är kalibrera när den suttit snett.
Nån som har koll?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av Psyko
#1186624
Jag antar att rutan är bytt nu då?

När rutan med sina limmade fästen är bytt så grund justerar man kameran med ett vattenpass, därefter nollställer/startar man kalibrering via Vida och åker med bilen där det är bra linjer i ca 20-40 min.
av SundanceKid
#1186640
Det är fästet som limmet släppt från rutan. Volvo vill inte limma det.
Känns onödigt byta ruta för det!

Har inte bytt ruta än.
av Xanthopteryx
#1186646
SundanceKid skrev:Det är fästet som limmet släppt från rutan. Volvo vill inte limma det.
Känns onödigt byta ruta för det!

Har inte bytt ruta än.
Garanti kvar antar jag? Då är det bara att lämna in och säga "Lös"
av troubleshooter
#1186650
Xanthopteryx skrev:
SundanceKid skrev:Det är fästet som limmet släppt från rutan. Volvo vill inte limma det.
Känns onödigt byta ruta för det!

Har inte bytt ruta än.
Garanti kvar antar jag? Då är det bara att lämna in och säga "Lös"
Kan hålla med, men samtidigt måste vi ju säga att den här forumsdelen skulle bli ganska tomt
och innehållslös om alla bara lämnade in sina bilar under garantin för alla fel man upplever :wink:
av Psyko
#1186668
SundanceKid skrev:Det är fästet som limmet släppt från rutan. Volvo vill inte limma det.
Känns onödigt byta ruta för det!

Har inte bytt ruta än.
Dom SKA inte limma dit fästet, rutan ska bytas för att göra det på rätt sätt. Man kan aldrig garantera att fästet hamnar exakt rätt om man bara limmar dit det igen, det kan ju skapa en händelse om man gör det o bilen helt plötsligt bromsar av sig själv för att kameran sitter fel.
av Xanthopteryx
#1186675
troubleshooter skrev:
Xanthopteryx skrev:
SundanceKid skrev:Det är fästet som limmet släppt från rutan. Volvo vill inte limma det.
Känns onödigt byta ruta för det!

Har inte bytt ruta än.
Garanti kvar antar jag? Då är det bara att lämna in och säga "Lös"
Kan hålla med, men samtidigt måste vi ju säga att den här forumsdelen skulle bli ganska tomt
och innehållslös om alla bara lämnade in sina bilar under garantin för alla fel man upplever :wink:
Problemet med att pilla själv kan vara att garantin upphör att gälla så sådant bör ju inte uppmuntras i första hand.
Däremot gärna påtala och hjälpa folk med sådant som inte hör till garanti eller sådant som kan underlätta för
verkstaden att felsöka och reparera. Så även att berätta för andra saker som går mindre bra, men också bra, så
man kan veta om man själv drabbas.
När det även gäller säkerhetsdelar så: Gör inget själv om du verkligen verkligen inte vet vad du pysslar med.
Kan orsaka eller leda till skada och i värsta fall dödsfall, vilket ju är rätt dumt.
Annars är jag verkligen för att fixa saker på egen hand! Det är det bästa för plånbok och många gånger miljö.
av kmi
#1188801
Har samma problem på min V90CC 2017. Skit jobbit att skal ha ny framruta efter 3 måneder.
Skiftede du framrutan ?

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]