Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
#1186215
pumpnasare skrev:
fmcarv skrev:
pumpnasare skrev: Jag har alltid Auto på men har inte sett nått tänt bakljus spelat sig i skylt fönster, jag måste kolla detta mer noga dåBild


Skickat från min iPad med Tapatalk

med bara DLR på så är bakljuset släckt.
BildBild
När bilen står still lyser det, men gör det även det när bilen rullar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bild
Blev fel på förra



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Elektrikern84
#1186297
Jajjemen. Alla bilar i 90 samt gamla å nya XC60 serien har tända bakljus ( vid enbart Varselljus fram också).
Även V70 med DRL har tända bakljus dagtid.
Gamla XC90, S40, V50 med halvljusautomatik har släckta bakljus dagtid! Vet inte hur indikationen ser ut när bakljusen tänds dock.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1186309
Elektrikern84 skrev:Jajjemen. Alla bilar i 90 samt gamla å nya XC60 serien har tända bakljus ( vid enbart Varselljus fram också).
Även V70 med DRL har tända bakljus dagtid.
Gamla XC90, S40, V50 med halvljusautomatik har släckta bakljus dagtid! Vet inte hur indikationen ser ut när bakljusen tänds dock.
Nej, XC60 classic har släckta bakljus vid läge noll och parkeringsljus (bakljusen slocknar när man börjar rulla). Vet inte hur det är på 90-serien, men antar att det är likadant där :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
av pumpnasare
#1186413
Hej
Min fru kollade imorse när jag rullade iväg och bakljusen lyser iaf upp till 30Km (kunde inte köra fortare)
Då kan man undra varför så många V90 kör mörka bak.Jag tror inte dom lyser med full effekt,med halvljus ser jag bakljusen i skylt fönstren men ej med DRL
Användarvisningsbild
av MartinS
#1186415
svergie2 skrev:
Elektrikern84 skrev:Jajjemen. Alla bilar i 90 samt gamla å nya XC60 serien har tända bakljus ( vid enbart Varselljus fram också).
Även V70 med DRL har tända bakljus dagtid.
Gamla XC90, S40, V50 med halvljusautomatik har släckta bakljus dagtid! Vet inte hur indikationen ser ut när bakljusen tänds dock.
Nej, XC60 classic har släckta bakljus vid läge noll och parkeringsljus (bakljusen slocknar när man börjar rulla). Vet inte hur det är på 90-serien, men antar att det är likadant där :)
Men i Autoläge är de ju tända bak, det är ju det vi pratar om här, om inte jag missförstår allting. I läge 0 skall endast varselljus fram lysa, men vem kör i 0-läge, verkar ju idiotiskt.
av RocDoc
#1186443
Men i Autoläge är de ju tända bak, det är ju det vi pratar om här, om inte jag missförstår allting. I läge 0 skall endast varselljus fram lysa, men vem kör i 0-läge, verkar ju idiotiskt.[/quote]

Jag kör i 0-läge i dagsljus,men jag är nog lite idiot oxo.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1186453
RocDoc skrev:Men i Autoläge är de ju tända bak, det är ju det vi pratar om här, om inte jag missförstår allting. I läge 0 skall endast varselljus fram lysa, men vem kör i 0-läge, verkar ju idiotiskt.
Jag kör i 0-läge i dagsljus,men jag är nog lite idiot oxo.[/quote]

+1 på den insikten då ;)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1186454
RocDoc skrev:Men i Autoläge är de ju tända bak, det är ju det vi pratar om här, om inte jag missförstår allting. I läge 0 skall endast varselljus fram lysa, men vem kör i 0-läge, verkar ju idiotiskt.

Jag kör i 0-läge i dagsljus,men jag är nog lite idiot oxo.
Nja, det är väl att ta i... :)

Men jag undrar varför man inte alltid har det i auto och låter bilen sköta det som ska skötas, istället för att vrida på och av lampor och välja olika lägen på spaken..

Läste också någonstans att drl slår om till halvljus när vindrutetorkarna är inställda på intervall eller mer..
Senast redigerad av 1 Ilduce77, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1186472
Mike68 skrev:0-läge har jag aldrig använt, varför skulle man använda det?
Om bilen behöver runt 30kW vid normal körning så kan du spara 0.03% bränsle, eller 0.00015 l/m. Med tiden blir det stora summor.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen