Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RocDoc
#1186443
Men i Autoläge är de ju tända bak, det är ju det vi pratar om här, om inte jag missförstår allting. I läge 0 skall endast varselljus fram lysa, men vem kör i 0-läge, verkar ju idiotiskt.[/quote]

Jag kör i 0-läge i dagsljus,men jag är nog lite idiot oxo.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1186453
RocDoc skrev:Men i Autoläge är de ju tända bak, det är ju det vi pratar om här, om inte jag missförstår allting. I läge 0 skall endast varselljus fram lysa, men vem kör i 0-läge, verkar ju idiotiskt.
Jag kör i 0-läge i dagsljus,men jag är nog lite idiot oxo.[/quote]

+1 på den insikten då ;)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1186454
RocDoc skrev:Men i Autoläge är de ju tända bak, det är ju det vi pratar om här, om inte jag missförstår allting. I läge 0 skall endast varselljus fram lysa, men vem kör i 0-läge, verkar ju idiotiskt.

Jag kör i 0-läge i dagsljus,men jag är nog lite idiot oxo.
Nja, det är väl att ta i... :)

Men jag undrar varför man inte alltid har det i auto och låter bilen sköta det som ska skötas, istället för att vrida på och av lampor och välja olika lägen på spaken..

Läste också någonstans att drl slår om till halvljus när vindrutetorkarna är inställda på intervall eller mer..
Senast redigerad av 1 Ilduce77, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1186472
Mike68 skrev:0-läge har jag aldrig använt, varför skulle man använda det?
Om bilen behöver runt 30kW vid normal körning så kan du spara 0.03% bränsle, eller 0.00015 l/m. Med tiden blir det stora summor.
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1186473
Jag har heller inte förstått varför folk använder 0-läget. Ännu konstigare är att varje gång jag hämtar en bil från verkstad så har de vridit ljusreglaget till 0. Så har det varit i alla år, aldrig förstått det, och aldrig kommit mig för att fråga.
av Lövet
#1186474
Med xenonljus har jag viss förståelse för att man använder 0 läge. Men efter det blev LED finns verkligen ingen anledning längre.
av pumpnasare
#1186487
Lövet skrev:Med xenonljus har jag viss förståelse för att man använder 0 läge. Men efter det blev LED finns verkligen ingen anledning längre.
Jag körde min V70 i 13000mil och alltid i auto, behövde inte byta nån lampa på dom 2,3 åren


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lövet
#1186488
pumpnasare skrev:
Lövet skrev:Med xenonljus har jag viss förståelse för att man använder 0 läge. Men efter det blev LED finns verkligen ingen anledning längre.
Jag körde min V70 i 13000mil och alltid i auto, behövde inte byta nån lampa på dom 2,3 åren


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej men dina lampor tappade massor av sin ljusstyrka under tiden helt i onödan. Varje start och stopp sliter, en xenonlampa tappar upp till 50% av sin ljusstyrka innan den börjar byta färgton och man märker det. Jag har hellre mina xenonljus fräscha än åker runt och tänder dem bara för att jag åker under en bro. Lyckligtvis är detta ett avtagande problem, med LED finns inte problemet längre.
av pumpnasare
#1186491
Lövet skrev:
pumpnasare skrev:
Lövet skrev:Med xenonljus har jag viss förståelse för att man använder 0 läge. Men efter det blev LED finns verkligen ingen anledning längre.
Jag körde min V70 i 13000mil och alltid i auto, behövde inte byta nån lampa på dom 2,3 åren


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej men dina lampor tappade massor av sin ljusstyrka under tiden helt i onödan. Varje start och stopp sliter, en xenonlampa tappar upp till 50% av sin ljusstyrka innan den börjar byta färgton och man märker det. Jag har hellre mina xenonljus fräscha än åker runt och tänder dem bara för att jag åker under en bro. Lyckligtvis är detta ett avtagande problem, med LED finns inte problemet längre.
Så kan det vara
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]

Jag har fått samma problem med min XC70 fr&a[…]

Startmotor byte

Det är möjligt att dem gör, vill he[…]

Gissningsvis så är det en kloss som r&o[…]