Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1213423
Hej,

Jag fick exakt samma svar av Volvo support men ett helt annat av verkstaden. Det som inte går att eftermontera är en extra USB port men du kan få den mjukvara som behövs utan problem. Alltså inga problem.
#1213473
Om man har Bowers&wilkings och gillar bra ljud är detta ett måste, Bluetooth har som de flesta vet, askass ljudkvalitet.
Detta har man försökt lösa genom genom aptX codec (vilket volvo inte har vad jag vet) , detta medför dock marginellt bättre ljud.

När du använder smartphone integration så använder du istället analog signal via lightning kontaken, och det är enbart då du får riktig användning av BW, annars är det som att kasta pärlor till svin (iaf när du spelar från din telefon)

Sen har ju jag inte fått min V90CC än, så jag vet inte om det är möjligt att spela musik via USB även utan smartphone integration?!?!

Från Volvos hemsida ang Smartphone integration:
"Sladdanslutning via en USB-kontakt i främre mittarmstödet gör att batteriet laddas samtidigt som det maximerar ljudkvaliteten från bilens audiosystem."
#1219970
ragge1 skrev:har studert montreingsanvisning och se att det går inte att efter montera dette på en T8 , kan nån bekräfter dette tack
Det kommer ett eftermarknadskit för att eftermonter USB hubb och extra uttag, borde vara ute nu då jag sett underlag för detta innan sommaren. 17w46 borde det gått ut.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
av Simonh
#1221913
Är de någon som har eftermonterat detta och vet vad som gäller? jag pratade med min säljare för ca 2 veckor sedan och enligt honom kunde man endast låsa upp Apple carplay och det till en kostnad av 3600:-

Frågade varför det kostar mer att eftermontera en av de två alternativen samt varför man inte kan låsa upp båda direkt, fick dock inget bra svar på de frågorna..
#1222044
Simonh skrev:Är de någon som har eftermonterat detta och vet vad som gäller? jag pratade med min säljare för ca 2 veckor sedan och enligt honom kunde man endast låsa upp Apple carplay och det till en kostnad av 3600:-

Frågade varför det kostar mer att eftermontera en av de två alternativen samt varför man inte kan låsa upp båda direkt, fick dock inget bra svar på de frågorna..
Vad menar du? Vilket är det andra alternativet man inte kan låsa upp?

Smartphone integration gäller både ios och Android.

Har både en android och en iosenhet men jag kör oftast med Android auto för att det stödjer waze.

Tapatalking with Samsung S8
av EssDee
#1222094
Det är inga problem att efterinstallera Carplay. Skillnaden mellan att beställa bilen med Carplay och eftermontera det är just antalet USB-portar.
Det fungerar fint att sätta en usbhub så får du flera usbkontakter och då kan du ha flera USB-minnen och telefon inkopplat samtidigt. När du lyssnar på musik från USB-minne kan du enkelt byta mellan olika minnen på touchdisplayen. Även laddning av telefonen fungerar genom usbhuben. Exempel på usbhub som fungerar: https://www.dustin.se/product/501082653 ... male-black

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]