Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvojesus
#1185626
Har beställt xc90 MY 2018 men glömde lägga till fabriksmonterad Smartphone integration option.
Bilen är redan byggd och ska levereras nästa vecka.

Någon som känner om det går eftermontera Smartphone Integration ?
Använder IPhone.
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1185628
Det går att göra installera mjukvaran. Du kommer dock gå miste om dubbla usb-uttag under armstödet mellan de främre stolarna. Men det är jubinye hela världen.
Användarvisningsbild
av thread
#1185717
pinata skrev:Kass funktion så bara bortkastade pengar.
Jag håller absolut inte med. Apple CarPlay är nog det som känns mest värt pengarna det kostar om man använder iPhone i bilen.
#1185830
Använder Apple CarPlay i princip enbart för att få åtkomst till Siri för skapa och svara på meddelanden via iMessage och styra hemmet (HomeKit). Fungerar förträffligt utifrån de perspektiven kopplat till funktionalitet som Siri ger mig.
#1185862
Jag tycker inte att i och urkopplingen stör nämnvärt, jag passar dock på att ladda telefonen när jag som minst behöver peta på den (I bilen) och med min körfrekvens behöver inte telefonen laddas någon annanstans 8)
#1213078
Hej!

Vad gäller runt eftermonterad smartphone integration egentligen?

Kan man eftermontera det på en ny XC90 och få all funktionalitet och USB-portar?

”För att Android Auto ska vara möjlig att använda krävs det att bilen är utrustad med två USB-ingångar (USB-hub). Om bilen endast har en USB-ingång är det inte möjligt att använda Android Auto.

Det är inte möjligt att installera Android Auto på XC90 eller XC90 Twin Engine av årsmodell 2016 då de saknar USB-hub. Det går inte att efterinstallera USB-hub på dessa modeller.”
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 514d69c788

Och på en annan volvosida ser jag hur dom monterar ett extra USB-uttag.
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 407-1/2018
”Applikation2
Art. nr.
31659192
+ Monteringssats, för bilar med endast en USB hub
Art. nr. Beskrivning
32204228 2018 Monteringsanvisning
+ Applikation, för bilar med endast en USB hub²
Art. nr.
32204602”

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]