Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken kombination?

Denim Blue
27
42%
Osmium Gray
37
58%
#1185009
Hej!

Antar att de flesta varit där någon gång. Klockan är nu 0500 och jag har suttit hela natten för att testa fram och tillbaka. Kan inte bestämma mig så vill gärna be er om råd. Har gjort en poll så ni kan kryssa er favorit. Enkelt och bra. :)

Jag har efter att ha haft svart inredning nu lust med något annat. Tycker inscription med ljus interiör (dock svart golv UA00) blir grymt snyggt. Är även införstådd med att det snabbare blir smutsigt, men jag köper det. Har även valt tonade rutor, mest för utseendets skull. Nu försöker jag bestämma mig vilken färg som kompletterar interiören bäst för ett fint helhetsintryck. Skall erkännas att jag inte sett denim blue IRL. Har sett Osmium Grey på nya XC60 och den är fin - men i mitt tycke inte spektakulär. Ändå en av mina finalister. :)

Så här ser bilen ut interiört.

Bild

Denim Blue
Bild

Osmium Grey
Bild


Stort tack! :D
#1185022
Man kan ju tycka att grå är en slätstruken färg, men en mörk blå är ju ännu värre... Tristare blir det knappast enligt mitt tycke, ja bortsett från solidvit då.
#1185061
Tack så väldigt mycket för era röster och åsikter. Vaknade upp skapligt trött i morse, skönt att man har semester. Har ett litet tag att bestämma mig nu, men (förvånande nog) är det flest röster på blå som ju är en lite mer "nischad" färg. Såg en fullmatad ny xc90 med riktigt mörkblå för ngt år sedan som jag tyckte var riktigt maffig. Har sedan dess omvärderat blå bilar. Detta är dock en aning ljusare blå nyans än den om jag minns rätt och den hette också ngt annorlunda.

Härligt community detta, kommer tveklöst att hänga en del här. :)
#1185070
Osmiumgrå är en underbar färg men som tyvärr i mina ögon blivit lite urtvättat på grund
av att nästan alla demobilar var osmiumgråa med samma bruna/beiga unredning........

Osmiumgrå med ljus inredning är annars en väldigt trevlig kombination.....
#1185096
troubleshooter skrev:Osmiumgrå är en underbar färg men som tyvärr i mina ögon blivit lite urtvättat på grund
av att nästan alla demobilar var osmiumgråa med samma bruna/beiga unredning........

Osmiumgrå med ljus inredning är annars en väldigt trevlig kombination.....
Låter klockrent :-)-) :mrgreen:
#1185163
Den blå som jag röstat på alla dagar i veckan. Passar bra ihop med kromet och lyfter fram inredningen, ser lite mer ädel ut
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]