Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken kombination?

Denim Blue
27
42%
Osmium Gray
37
58%
#1188092
Cokeisit skrev:Jag har en Pine Grey CC, grymt nöjd med färgen. Oftast ser den bara gråaktig ut men i starkt solljus blir den grönare men inte alltid... Känns som att det beror på solljuset vinkel m.m. Kolla mina inlägg för att se bilder när den ser som grönast ut (kommer inte ihåg vilken tråd just nu), den ser dock grönare ut på bild än i verkligheten.
Den såg ganska bra ut. Hur står den emot smuts tycker du? Har haft svart bil förut och det är nästan lika illa som vit.
#1188406
GustavB skrev:
Cokeisit skrev:Jag har en Pine Grey CC, grymt nöjd med färgen. Oftast ser den bara gråaktig ut men i starkt solljus blir den grönare men inte alltid... Känns som att det beror på solljuset vinkel m.m. Kolla mina inlägg för att se bilder när den ser som grönast ut (kommer inte ihåg vilken tråd just nu), den ser dock grönare ut på bild än i verkligheten.
Den såg ganska bra ut. Hur står den emot smuts tycker du? Har haft svart bil förut och det är nästan lika illa som vit.
Efter att ha kört på en blöt grusväg såg den inte så ren ut. Min förra bil var svart så jag är van att bilen snabbt blir smutsig på vinterhalvåret. Den enda fördelen är att man blir tvungen att ta hand om sin bil lite bättreBild . Lite svårt att säga hur färgen står sig mot smuts på vintern men lite bättre än en svart borde det bli.
#1190150
Cokeisit skrev:
Den såg ganska bra ut. Hur står den emot smuts tycker du? Har haft svart bil förut och det är nästan lika illa som vit.
Efter att ha kört på en blöt grusväg såg den inte så ren ut. Min förra bil var svart så jag är van att bilen snabbt blir smutsig på vinterhalvåret. Den enda fördelen är att man blir tvungen att ta hand om sin bil lite bättreBild . Lite svårt att säga hur färgen står sig mot smuts på vintern men lite bättre än en svart borde det bli.[/quote]

Har du några fler bilder på din i Pine Grey? Är fortfarande inte helt övertygad. Kan du ta en bild från sidan på bilen?
#1190265
Jag hade valt Denim Blue alla dagar i veckan.

Det är den kulör som fångar mina ögon mest inne i fabriken just nu, den är underbar och lyfter verkligen upp mer Premiumkänsla.

Osmium Gray uttrycker en mer sportig känsla, passar väldigt bra på R-design, den gråa tonen kan dock bli lite tråkig i längden för vissa..men är lättare att matcha med mycket om du funderar på att snygga till bilen i framtiden.
#1191199
GustavB skrev: Har du några fler bilder på din i Pine Grey? Är fortfarande inte helt övertygad. Kan du ta en bild från sidan på bilen?
Här kommer en bild från sidan på min V90CC i Pine Grey.
DSC05547_V90 Långe Jan small.JPG
Långe Jan
DSC05547_V90 Långe Jan small.JPG (1.68 MiB) Visad 386 gånger
#1198622
grapper skrev:
pwillow skrev:Jag kan egentligen bara råda dig till att titta på färgerna i verkligt ljus (och mörker).
Jag hade själv en beställd V90 med osmium med har nu ändrat till Denim blue. Osmium är otroligt läcker men när det är grått och tråkigt blir den just grå och tråkig (för mig). Denim ger ingen wow-känsla men jag tycker den är väldigt stilig.
Kan slänga upp lite bilder från mina turer till Bilia i göteborg, det står en parkerad utanför sen några veckor tillbaka.
Hade också tagit ljust läder om jag inte haft små barn :) Så det blir svart med valnöt. Även svart innertak.
Tusen tack för alla bilderna! Det gör det betydligt enklare att se och valet står nu klart. Nu vann ju Osmium Gray omröstningen men tycker ändå att det var överraskande jämnt till en aningen mer ovanlig färg för V90. Kommer gå med denim blue - lyncha mig inte please :)
Som inscription gör den sig kanon på bilderna där och såg även en v90 med denna färg vid ett trafikljus helt snabbt. Gav ett mycket stiligt intryck.

Helt klart så att den kommer bli skitigare snabbare, men med tjänstebil kan jag tvätta relativt ofta. Som "tur var" inga barn än så därför är ljus klädsel ett alternativ. Sportratten är jag säker är ett bra tillval men nu får det tyvärr vara slut på uppgraderingar för mig. :) Tycker nog att original ser snyggare ut till inredningen jag valt, men smaksak.Tack alla för input! Fan inget lätt val - hade säkert blivit nöjd med vilken som.
Jag fick min V90 D4e Denim Blue förra veckan och jag är otroligt nöjd med färgen. Klockren ihop med kromedetaljerna och tonade rutor.

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]