Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken kombination?

Denim Blue
27
42%
Osmium Gray
37
58%
#1186121
grapper skrev:Hej!

Antar att de flesta varit där någon gång. Klockan är nu 0500 och jag har suttit hela natten för att testa fram och tillbaka. Kan inte bestämma mig så vill gärna be er om råd. Har gjort en poll så ni kan kryssa er favorit. Enkelt och bra. :)

Jag har efter att ha haft svart inredning nu lust med något annat. Tycker inscription med ljus interiör (dock svart golv UA00) blir grymt snyggt. Är även införstådd med att det snabbare blir smutsigt, men jag köper det. Har även valt tonade rutor, mest för utseendets skull. Nu försöker jag bestämma mig vilken färg som kompletterar interiören bäst för ett fint helhetsintryck. Skall erkännas att jag inte sett denim blue IRL. Har sett Osmium Grey på nya XC60 och den är fin - men i mitt tycke inte spektakulär. Ändå en av mina finalister. :)

Så här ser bilen ut interiört.

Bild

Denim Blue
Bild

Osmium Grey
Bild


Stort tack! :D
Osmium och SPORTRATT!! Ratten är det bästa jag valde till! Så skön och framaölt snygg!
#1186550
pwillow skrev:Jag kan egentligen bara råda dig till att titta på färgerna i verkligt ljus (och mörker).
Jag hade själv en beställd V90 med osmium med har nu ändrat till Denim blue. Osmium är otroligt läcker men när det är grått och tråkigt blir den just grå och tråkig (för mig). Denim ger ingen wow-känsla men jag tycker den är väldigt stilig.
Kan slänga upp lite bilder från mina turer till Bilia i göteborg, det står en parkerad utanför sen några veckor tillbaka.
Hade också tagit ljust läder om jag inte haft små barn :) Så det blir svart med valnöt. Även svart innertak.
Tusen tack för alla bilderna! Det gör det betydligt enklare att se och valet står nu klart. Nu vann ju Osmium Gray omröstningen men tycker ändå att det var överraskande jämnt till en aningen mer ovanlig färg för V90. Kommer gå med denim blue - lyncha mig inte please :)
Som inscription gör den sig kanon på bilderna där och såg även en v90 med denna färg vid ett trafikljus helt snabbt. Gav ett mycket stiligt intryck.

Helt klart så att den kommer bli skitigare snabbare, men med tjänstebil kan jag tvätta relativt ofta. Som "tur var" inga barn än så därför är ljus klädsel ett alternativ. Sportratten är jag säker är ett bra tillval men nu får det tyvärr vara slut på uppgraderingar för mig. :) Tycker nog att original ser snyggare ut till inredningen jag valt, men smaksak.Tack alla för input! Fan inget lätt val - hade säkert blivit nöjd med vilken som.
#1187986
Jag är i samma sits men med två andra färger. Luminous Sand eller Pine Grey till min blivande V90 Cross Country. Tycker bilen blir lite snyggare i ljusa färger, speciellt mot skärmarnas svarta färg.

Dock har mina senaste tre bilar varit vita, så är rätt trött på att gnugga asfaltsfläckar och flygrost. Så därför lockar Pine Grey. Som några tidigare sagt i tråden så vimlar det ju av Osmiumgråa....

Vad tror ni om Pine Grey på en V90 Cross Country?

En ny motor i snitt var 15000 mil...

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]

Najs Biiiiiiimer! :-D

Skoj att meka med nya fina grejer! :-)