Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
#1180819
Hej!

Finns det nån bra verkstad i Göteborg?
Nån med seriös personal?
Ska snart ner med innertaket i V90:in men vet inte vart jag ska lämna den.
Utöver Göteborg, hur är Bil Nilsson i Alingsås?
Är lite petig och vill inte ha massa repor och skav osv när man får tillbax bilen från service och andra verkstadsbesök.
Vilka använder ni?

/S
av Mike68
#1180889
Påpekade att jag är petig när jag bokade med personlig mekaniker.
Har ljus klädsel, även mattor, och såg till att den var kliniskt ren vid inlämnandet.

Hittade lite ludd på instrumentpanelen och ett par svaga fingeravtryck efteråt vilket jag nog faktiskt hade räknat med...

Borås bil i Borås.
av Gorban
#1180897
Jag behövde få högtalarna i höger framdörr samt service ordnad med kort varsel då jag ska köra till Frankrike nästa vecka. Varken Sisjön eller Kungsbacka hade några verkstadstider så det fick bli Kungälv även om det är fel håll för mig som bor i Onsala.

Kan rekommendera Kjell i Kungälv. Trevlig, mailar och återkopplar med telefonsamtal osv. Fick i dag 3000-milaservice, mjukvaruppdatering och hjulinställning utförd. Problemet med högtalarna berodde på kortslutning och Kjell fick beställa delar så bilen ska in på måndag morgon igen för att fixa detta.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1180937
Jag har bara använt BilNilsson i Alingsås och alltid varit nöjd. De har resurser och en person som endast jobbar med specialfall som felsökning etc. Mycket skicklig kille.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Zanders
#1180947
Oh, herregud.. Lämna för fan inte in den på Bil-nilsson i Alingsås.. Fick lämna tillbaka min bil jag vet inte hur många vändor senaste gången.. Fick tillbaka den med odragen krängningshämmare, ratten sned, bromsar som inte tog, fyllt i en djup repa med lackstift som såg förjävligt ut, nivåarmen för ljusen ej tillbakamonterad, fäste för avgasröret inte tillbakasatt så det hängde och skramlade, allt detta på senaste bilen i massa olika omgånger, jag kom alltså inte ens ifrån parkeringen 2 av gångerna.. Tidigare bilar i familjen orkar jag inte ens dra allt om.. Byta gaspedal 3 gånger för att den sätter felkod på gaspedalen, rimligt? Få tillbaka en splitter ny bil med massa oljiga handavtryck i precis hela bilen när den har varit inne för att den drar snett.. Så för guds skull, inte bil-nilsson!!
av volvofantast
#1180967
SundanceKid skrev:Hej!

Finns det nån bra verkstad i Göteborg?
Nån med seriös personal?
Ska snart ner med innertaket i V90:in men vet inte vart jag ska lämna den.
Utöver Göteborg, hur är Bil Nilsson i Alingsås?
Är lite petig och vill inte ha massa repor och skav osv när man får tillbax bilen från service och andra verkstadsbesök.
Vilka använder ni?

/S
Är dom inte bra där du köpte bilen?
av para
#1180971
Mechanum i mölndal tycker jag är bra
Användarvisningsbild
av Robbi
#1180992
Zanders skrev:Oh, herregud.. Lämna för fan inte in den på Bil-nilsson i Alingsås.. Fick lämna tillbaka min bil jag vet inte hur många vändor senaste gången.. Fick tillbaka den med odragen krängningshämmare, ratten sned, bromsar som inte tog, fyllt i en djup repa med lackstift som såg förjävligt ut, nivåarmen för ljusen ej tillbakamonterad, fäste för avgasröret inte tillbakasatt så det hängde och skramlade, allt detta på senaste bilen i massa olika omgånger, jag kom alltså inte ens ifrån parkeringen 2 av gångerna.. Tidigare bilar i familjen orkar jag inte ens dra allt om.. Byta gaspedal 3 gånger för att den sätter felkod på gaspedalen, rimligt? Få tillbaka en splitter ny bil med massa oljiga handavtryck i precis hela bilen när den har varit inne för att den drar snett.. Så för guds skull, inte bil-nilsson!!
Ha ha, det är ju lustigt hur olika erfarenheter vi har. Jag har endast bra erfarenheter. Jag tror att Bil Nilsson är mer måna om sina kunder än Bilia.
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]