Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1180640
adv1 skrev:Hej!

Föräldrarna ska ha en ny bil och jag har lyckats övertala dem att välja en V90 :) Vi har byggt ihop en bil på Volvos hemsida som passar dem men jag funderar lite på om man ska välja en diesel eller bensin. De kör mest i staden och sällan mer än 5-10km åt gången. Jag har i bakhuvudet att korta sträckor + partikelfilter inte är någon höjdare så därför rekommenderade jag T5an till dem.

Ni som har dessa bilar, rekommenderar ni T5an? Någon av er som köpt en diesel men kör kortare sträckor, har ni haft problem?

Tacksam för svar :)
Sitta och fläska tunt i stan med en t5a var det sista jag skulle göra. Klumpigt och den kommer dra soppa som en gris
Strei73 skrev:Har en T5-Bifuel och förbrukningen på bensin och gas stämmer inte med Volvos uppgifter.
Sedan så bryr man sig kanske inte om det men vill ha en trygg, snabb och fin bil. Kör man mest stadskörning så hade jag nog valt en D3 med mera utrustning istället.

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via ett crackat tapatalk över wifi levererat av riksnet genom en svindyr router köpt på siba.
av Mike68
#1180643
Nä någon stadsbil är det inte, jag väljer parkering mm med omsorg, den är klumpig.
Sedan så är förbrukningen på min D3 grymt låg så inte alla överförbrukar.
Men om du ändå ska ha den i stan så T4.
av adv1
#1180648
Det är en V90 de vill ha, ingen liten el/hybridbil. De vet att den är stor. Frågan var om det är vettigare att välja en bensinare och det är det nog :) Att det egentligen är onödigt med en V90 för endast stadskörning? Helt klart. Å andra sidan har jag ingen nytta av min GT-R heller men det är kul att ha :D

Sen är det ingen storstad vi bor i heller så det är inte så trångt som i exempelvis Sthlm.

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]