Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av plamek
#1179491
Är det någon som känner till om det finns plats under baksätet på en V90 för att montera en radiodel till komradio? Storlek ca 20x20x7 cm.
Tänker att det kanske finns lite plats om man inte har tillvalet integrerade barnstolar...?
av Xanthopteryx
#1179501
plamek skrev:Är det någon som känner till om det finns plats under baksätet på en V90 för att montera en radiodel till komradio? Storlek ca 20x20x7 cm.
Tänker att det kanske finns lite plats om man inte har tillvalet integrerade barnstolar...?
Varför inte bagageutrymmet? Under där finns ju rätt frikostigt med utrymme.
av plamek
#1179502
Xanthopteryx skrev:Varför inte bagageutrymmet? Under där finns ju rätt frikostigt med utrymme.
Så var planen från början, men tempaspare reservhjulet i V90 tog mycket mera plats än vad jag räknat med, jag trodde radion skulle få plats någonstans under bagagerumsgolvet.
Helt annat än i XC70:n jag hade innan, där fanns det gott om plats.
Möjligen om jag offrar utrymmet på vänster sida i bagaget ovanpå startbatteriet, men där hade jag velat haft en liten brandsläckare egentligen...

EDIT: Efter lite sökande på internet fann jag ut hur baksätet lossas, man trycker in en liten plasttunga på var sida om sitsen och rycker till uppåt lite försiktigt samtidigt.
Och då kan jag svara mej själv, det finns ABSOLUT ingen plats under baksätet.

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]