Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornw
#1187942
PelleTh skrev:Denna lösning erbjuds till XC90. Jag skulle kunna tänka mig den, Är det någon som vet om det även går att montera till V90?
Funderar också på om back kameran goes bananas och man bara ser vitt i skärmen när det är mörkt.
Det där såg ut som ett par "vanliga" arbetsljus. 18w är ofta 6st 3w led. De är ca 3cm höga.

Såg en V90 med COB DRL ljus monterade som backljus. De är mindre men lyser också sämre (ca 500 teoretiska lumen). En avvägning. Finns massor av varianter, både självhäftande och i "hus".
av Turbodanne
#1188384
wetterstrom skrev:att man änns orka bryr sig . varför köper ni bilen isåfall om det måste vara led blinkers lr backljus mm, något som du aldrig ser själv ändå

Tycker det är ännu mer förvånande att du är inne och kommenterar i en tråd DU inte är intresserad av?
Användarvisningsbild
av titanium
#1195777
Hur har det gått för er som bytt till led i backljuset?
Backljuset på V90 är nog det minsta och sämsta jag upplevt trots att det är på 21W. Det behövs verkligen ett kraftigt ledljus med riktad lins om man skall kunna se något när man backar i mörker. Har faktiskt varit så att jag fått använda det starkare bromsljuset när man vill se något bakåt . . .
Användarvisningsbild
av skyrazer
#1195835
titanium skrev:Hur har det gått för er som bytt till led i backljuset?
Backljuset på V90 är nog det minsta och sämsta jag upplevt trots att det är på 21W. Det behövs verkligen ett kraftigt ledljus med riktad lins om man skall kunna se något när man backar i mörker. Har faktiskt varit så att jag fått använda det starkare bromsljuset när man vill se något bakåt . . .
+1 på den!
Det är helt otroligt att man misslyckas med en så vital del! Eller rättare sagt, apar efter tyska konkurrenter som kört med micro-lampor i flera år :roll:
av pumpnasare
#1195849
BildBild
Köpte på Wish 2st för 83:-


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av bjornw
#1195999
Det är inget backljus, det är en backindikator. :evil:

Håller på experimentera med COB LED, tunna smala långa saker som inte är så snygga i sig själv men borde gå att gömma undan. Har inte hunnit så mycket än dock.
http://www.ebay.com/itm/1x-High-Quality ... 2058855295
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]

Om jag minns rätt så fick de byta ett c[…]

så ladda upp det du har, är det inet […]

Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]