Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
#1179090
Det måste du prova själv för det dina körförhållande och egen körstil som påverkar så otroligt mycket mera än "den däringa" eco-inställningen. Risken är nog annars en ny tråd där bilar förbrukning jämförs med stora skillnader.
Användarvisningsbild
av Borlin
#1179107
AndS skrev:Det måste du prova själv för det dina körförhållande och egen körstil som påverkar så otroligt mycket mera än "den däringa" eco-inställningen. Risken är nog annars en ny tråd där bilar förbrukning jämförs med stora skillnader.
Jo, jag provar och har ännu inte märkt nån större skillnad.
av AndS
#1179139
Borlin skrev:
AndS skrev:Det måste du prova själv för det dina körförhållande och egen körstil som påverkar så otroligt mycket mera än "den däringa" eco-inställningen. Risken är nog annars en ny tråd där bilar förbrukning jämförs med stora skillnader.
Jo, jag provar och har ännu inte märkt nån större skillnad.
Och då kan man nog dra slutsatsen att där du kör och hur du kör så blir det ingen skillnad. Men det är en extra funktion att lägga till i listan för marknadsföring :wink: Det känns ju märkligt att skapa en eco-funktion som stänger av andra funktioner för att spara minimalt med bränsle, tung bil och 200 hk kräver bränsle.
Så det är vad du hamnar på en CC med D4 utifrån dina förutsättningar.
av riha
#1179165
LazerHawke skrev:om ni inte märker skillnad så kör ni inte logiskt till funktionen! bromsa mindre ha blicken långt fram släpp gasen använd levande kraften! sen återkom om skillnad eller ej
De tipsen för skillnad oavsett körläge.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Borlin
#1179189
AndS skrev:
Borlin skrev:
AndS skrev:Det måste du prova själv för det dina körförhållande och egen körstil som påverkar så otroligt mycket mera än "den däringa" eco-inställningen. Risken är nog annars en ny tråd där bilar förbrukning jämförs med stora skillnader.
Jo, jag provar och har ännu inte märkt nån större skillnad.
Och då kan man nog dra slutsatsen att där du kör och hur du kör så blir det ingen skillnad. Men det är en extra funktion att lägga till i listan för marknadsföring :wink: Det känns ju märkligt att skapa en eco-funktion som stänger av andra funktioner för att spara minimalt med bränsle, tung bil och 200 hk kräver bränsle.
Så det är vad du hamnar på en CC med D4 utifrån dina förutsättningar.
Har mätt mest på långkörningar landsväg och där är det nog svårt att komma runt fysikens lagar, luftmotståndet tar ut sin rätt.
Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3-16 som jag bytte till Sommardäc[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]

Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.