Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1179851
Sleeper skrev:Märkligt. Häftiga inbromsningar har jag gjort flera, men jag har aldrig märkt att bältena drar åt sig.
You need to go full retard :)
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1179938
Racetwin2 skrev:
Sleeper skrev:Märkligt. Häftiga inbromsningar har jag gjort flera, men jag har aldrig märkt att bältena drar åt sig.
You need to go full retard :)
Hehe:)

Jag tog dig på orden och gjorde tre riktiga tvärnitar idag. Ens från 50, en från 65 och en från 75km/h. Säkerhetsbältet drogs inte åt alls vid något av tillfällena. Finns det månne något annat sätt att försökra sig om att man verkligen har denna finess?
#1179939
Sleeper skrev:
Racetwin2 skrev:
Sleeper skrev:Märkligt. Häftiga inbromsningar har jag gjort flera, men jag har aldrig märkt att bältena drar åt sig.
You need to go full retard :)
Hehe:)

Jag tog dig på orden och gjorde tre riktiga tvärnitar idag. Ens från 50, en från 65 och en från 75km/h. Säkerhetsbältet drogs inte åt alls vid något av tillfällena. Finns det månne något annat sätt att försökra sig om att man verkligen har denna finess?
Blir det skillnad om du går direkt från gasen till bromsen likt panikläge?
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1180002
Nu har jag provat att sitta famåtlutad som en gammal tant och paniktvärnita från 80 km/h. Ingen reaktion från bältet. Måste finnas bättre sätt att undersöka detta:)
#1180013
Sleeper skrev:Nu har jag provat att sitta famåtlutad som en gammal tant och paniktvärnita från 80 km/h. Ingen reaktion från bältet. Måste finnas bättre sätt att undersöka detta:)
Men knappast roligare sätt =)

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]