- sön 13 aug 2017, 11:59
#1191146
Beroende på hur ni kör med era bilar kan ni ju faktiskt, på ett helt ekonomiskt plan, börja kolla på om det är billigare att när ni ska köpa nytt köpa elbilar. Många kommuner och så går över till det, och det blir billigare totalkostnader. Även taxi i många länder håller på att ställa om till det nu, och det handlar mest om ekonomi.
AndS
Dom räknar ju på ett totalt förbud direkt. Troligen blir det väl lite som med dubbdäckförbudet. Man inför det på vissa gator och i vissa områden först.. och successivt ökar man det. Då hinner folk ändå byta bilar och tänka till hur dom kommer köra framöver. Det kan vara dyrare för staden att ha för höga halter av NoX och annat skit än vad det blir i sammhällskostnader förett förbud. Jag tyckte 50k byten i Stockholm lät rätt lågt,slår man ut det på en lite längre tid och ger folk ett par år på sig för byten, alltså säger typ "Förbud där och där från och med 2020, sen utökning till dit 2022"... o.s.v så ger man folk tid på sig att välja den bil dom behöver beroende på var dom tänkt åka.
Att rakt av säga att det inte går p.g.a ekonomiska kostnader går ju inte då det beror helt på hur man faktiskt inför förbudet och under vilken tidsperoid.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13