Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
#1175812
Någon som vet om man numera får Polestaremblem både fram och bak vid uppgradering av V90CC? Har sett ett par bilder på utländska bilar som, utöver emblemet på bakluckan, har ett i grillen (som bilden). Nu undrar jag inte vad som är snyggt eller inte, utan vad man får med i paketet... :-)

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av thread
#1175872
Jag fick bara ett emblem att sätta bak bredvid de andra. (se min signatur)

'Polestar Engineered' bilarna har ju emblem både fram och bak. Dessa är dessutom större.
Användarvisningsbild
av Krollspell
#1175912
thread skrev:Jag fick bara ett emblem att sätta bak bredvid de andra. (se min signatur)

'Polestar Engineered' bilarna har ju emblem både fram och bak. Dessa är dessutom större.
Jag fick bara ett, vill du ha det stora fram så får du nog beställa det själv, dvs. betala. Det är väl avsett för S/V60 Polestarbilarna?
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
#1175986
Jag valde bort alla emblem vid beställning, enklare att tvätta och mer kul när folk inte vet vad man har under huven :twisted: Polestarmärket ligger fortfarande inplastat här nånstans...
Användarvisningsbild
av JanneP77
#1176042
XC90_Executive skrev:Den som sitter fram på ovan bil ser ut att vara en kopia av ett Polestarmärke.
Möjligt att det är så. Reagerade när jag sett det på 2-3 olika utländska CC (bilder). Tycker inte heller det är snyggt med grillemblemet, dock kommer jag nog ha det bakre... Beställde bilen utan märken bak men säljaren missade att lägga in det i ordern så nu sitter de ändå där, får komplettera med ett blått. :-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Rudolfs
#1176389
JanneP77 skrev:Någon som vet om man numera får Polestaremblem både fram och bak vid uppgradering av V90CC? Har sett ett par bilder på utländska bilar som, utöver emblemet på bakluckan, har ett i grillen (som bilden). Nu undrar jag inte vad som är snyggt eller inte, utan vad man får med i paketet... :-)

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Han som äger bilen på bilderna har även satt ett på ratten

https://www.instagram.com/p/BUmTb02BOZc/
Användarvisningsbild
av Krollspell
#1176391
JanneP77 skrev:
XC90_Executive skrev:Den som sitter fram på ovan bil ser ut att vara en kopia av ett Polestarmärke.
Möjligt att det är så. Reagerade när jag sett det på 2-3 olika utländska CC (bilder). Tycker inte heller det är snyggt med grillemblemet, dock kommer jag nog ha det bakre... Beställde bilen utan märken bak men säljaren missade att lägga in det i ordern så nu sitter de ändå där, får komplettera med ett blått. :-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej det ser inte snyggt ut, ser "Biltema" ut att klistra på en massa märken.. Roligast är väl att inte sätta på märket alls och förhoppningsvis ha lite mer pulver vid rödljuset än vad bilen intill tror..
av Jacobsson
#1176472
Fram ser lika fint ut som matrester mellan tänderna.
Bak tycker jag däremot är snyggt, tycker den blåa färgen gör sig riktigt bra där som detalj.
Jag har emblemet bak och har en vit bil.
Något jag dock ser verkar variera är hur nära märket sitter från övriga emblem.
Jag har en distans enligt en mall man fick med, vissa sätter dom direkt mot varandra.
Enligt min estetiska ådra är det snyggare med distans.
Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Behöver det repareras och därefter fylla[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]